ARVISURA I kötet/Sikila és Töröngöj rovása Kr. e. 3981-3965. (59-75. m.t.é.)
Sikila és Töröngöj rovása Kr. e. 3981-3965. (59-75. m.t.é.)
A 40. medvetoros évben Nimród 8 fejedelmes Birodalmában felépült az új főváros, amelyet egy Ninive nevű beavatott építő tudós tervezett Buda kőfaragó fejedelem nemzetségéből. A várost az oroszlánvadász Nimród jelképével, oroszlános-kapukkal látta el. Mire rovó-deákjainak és pateszijainak temploma kész lett, a birodalmi Nagypalota is felépült. Mielőtt a város névadása megtörtént volna, azt az építő tudósról már mindenki csak Ninivének nevezte.
Az őslakók a folyót Idaglatnak, míg az ataiszi népek Tigrisnek nevezték. Az őslakók Buranum folyóját a menekülők először csupán Rátnak, majd később, a Mari birodalombeliek után Rátermek, azaz Istenek folyójának hívták. Nimród lovasokat küldött Ordoszba, hogy a templom- és városszentelési ünnepélyre beavatottaikat küldjék el.
Mivel Temere lovasbaleset következtében meghalt, nejét, Sikilát az új lovasfejedelem, Nemere vette el feleségül. Ez annál is inkább esedékes volt, mert Havarut, a legmagasabb képzettségű beavatott fejedelem összehívta az ataiszi népek Nagyszaláját Ménes birodalmába. Ezen százévenként összehívandó Holdhónapi összejövetelnek az idejét a 70. medvetoros év nyarára jelezték. Minden beavatottnak a Nílus áradásának időpontjára meg kellett érkeznie Ön városába. Az ezen alkalomra épített Havarut városában volt a legnagyobb ünnepély, amelyen a várost felszentelték. Ezen rendkívüli eseményt kötötte össze Nimród a város- és templomszenteléssel, ahol birodalmának a beavatottjai várták a Nagyszalára érkezőket és 12 beavatott jelenlétében az egyigaz Isten templomát felszentelték. Mire az oroszlános kapuk leleplezését akarták elvégezni, a beavatottak létszáma 21-re nőtt. Még a Melegvizek Birodalmából is megérkezett Tardos és Pilis ifjúsági beavatott az ahájok földjén keresztül, székihun lovasok kíséretében.
Sikila vezetésével Nemere lovasfejedelem indult el 100 lovassal, köztük Aháj tárkányfejedelemmel és egy Kissi nevű ifjúsági aranyasszony arbag-rimalánnyal, akit Aháj indulásuk előtt, a 70. medvetoron vett el feleségül. Húsvét napjának hajnalán érkeztek Ninivébe, amikorra a városszentelési ünnepélyt kitűzték. Ekkor Sikila és Kissi is azt jelentették a férjeiknek, hogy a Nagyszala ünnepségein kisgyermek születését várják.
Az ünnepségek elmúltával, 300 lovas kíséretében megindultak a Híres-Kapu irányában, a másik újváros, Hetevaret térségében Havarut felé, ahol a Sós-tavaknál Karun beavatott fejedelem várta őket, hogy az ünnepségekre előkészülhessenek.
Ataiszi szokások szerint a településeket itt is 20-25 évenként újjáépítették. Legelőször Ten vitéz, Aran fejedelmi lány férje épített a Turra hegyeiből hozott kövekből egy várost, amit Ten-nek neveztek. Mellette a fia, Ménes építette fel Ősten kegyhelyét, és azt papi várossá tette. Ménes fia, Nap-Kira az apja hódításai nyomán új várost hozott létre, Ön napisten városát, amit a beavatottak vezetésével Amun papjai 45 000 áradási év feljegyzéseivel gazdagítottak. Ménes fia gondosan áttanulmányozta a titkos feljegyzéseket, és azt tudta meg, hogy az Üvöltő Vízisárkány gyakran idézett elő nagy éghajlat változásokat, majd Hárpia-Tórem a Holdat Joli-Tórem Földjének irányította. Azonban Kaltes-asszony ezen gonosztettet úgy hárította el, hogy a Holdat haladási irányából kitérítette. Azonban Atlantic ezen súrlódás miatt elkezdett süllyedni és borzalmas kő és hópor zúdult a Földünkre. A nagy hideg elől sokan menekültek a
223
melegebb vidékek felé. Ezen éghajlat ingadozások elől menekítették a beavatott, Kaltes-asszony Földjéről jött leszármazottak feljegyzéseiket a papok kegyhelyeire. Ebben Ten vitéz mágus utódai is segítségükre voltak.
Amikor Nap-Kira 15 éves lett, megkérte Amu főpap leányának kezét. Így született meg Amun-Om, a Napisten városa. Samasna Pistije nagy papi segédlettel és kiképzett templom-gazdasági vezetőkkel érkezett meg a felszentelésre, és átvették Ménes birodalmának irányítását Úr városának magasabb műveltsége szerint.
Ménes második fia, Narmen új települést létesített Úr városbeli segítséggel és a kis Tébát szellemi központtá varázsolták. Városának felszentelésekor meghalt Ménes. Téba szentélyébe temették el. Az ataiszi ősi vallás hívei alávetették magukat Úr város törvényeinek és szokásainak, mivel a legújabb Kaltes-asszony szekerén érkezettek magasabb fokú szellemi műveltséget hoztak magukkal, és az éhséget az uralmuk alatt lévő területeken megszüntették.
Orsur, a Mari birodalombeli aranyasszony legnagyobb fia megöregedett és a sok felesége ellenére sem volt gyermeke. Így Ménes harmadik fiát örökbe fogadta. HórAba papnak tanult és nazírságot fogadott. Őrsur halála után örökölte Órsur birodalmát. A főpapságot Szakara mágusra ruházta át. Feleségül vette Őrsur legfiatalabb feleségét és Szalajkától sok gyermeke született. Új várost építtetett, s mivel a felesége után a mágusnak a veje is lett, a fejedelmi várost Szakharának nevezték. Amíg az átköltözés tartott, Őrsur városát újjáépíttették, ahol később a gyermekei székeltek.
Hor-Aba legnagyobb fia, Athotis pedig felépítette Anu városát. Később felépíttette Hetevaret uralkodói várost és Bothon-Esthon birodalmai felett uralkodott. Kadhafi mágus pedig egy tengeri birodalmat létesített és Etur fejedelem népével felvette a kapcsolatot.
Hetevaret ura Kadhafi volt, akinek felmenő rokonai mindig Ibos napján, a Nílus vízáradásának napján választottak maguknak feleséget. Fiúgyermekei a legtöbb esetben kilenc holdhónap utáni két héten belül születtek, s így a Ménes birodalom alapítója negyedik fiának a nevét örökölték a Nagy Féran névadó naptár szerint. Ez a mostani, tengeri hajós beavatott személy már a 24. Kadhafi volt, aki a Kerétáról induló Nagyvizek hajózási útvonalait jól ismerte.
Aháj ifjúsági tárkányfejedelem lovasai közül az ahájok, Baka-szkíták és etruszkok a honvágyuk miatt megszöktek a 70. medvetoros évnek Húsvéd lakomája utáni Húsvéd hajnalán. Így Ninive felszentelési ünnepe után nem maradtak meg csak Ragyolc, Rohonc, Ferenc, Miskolc, Tiszolc és Tapolc nevű kabar tárkányok, akik, bár a többi lovasokkal együtt unták az ittlétet, de oly távol voltak Ordosztól, hogy nem tudtak megszökni. Így a Sós-tavak melletti Kapuvár helységben végleg Aháj tárkányfejedelem szolgálatába álltak. Ők is érdeklődve nézték, hogy Kapuvár mellett már épül az új település, amelyet a vándorlovasok után Hikszosz-várnak neveztek. Itt ugyanúgy, mint sok más településen, asszonyuralmi szokások értelmében a férfinépség elhajózott, vagy földet művelt a táplálékos folyók dombhátain. A leányok maradtak az anyjuk körül és ha ismeretlen lovasok kerültek a Híres-Kapuba, amelyiket a Nagyasszony dolgosnak talált, az egyik férjhezadásra alkalmas leányát hozzá adta feleségül. Amikor a szaporodás miatt nem fértek el a többiek között, a szokások szerint 10 fiatal házaspár összeállott és a munkahelyek valamelyik kiemelkedő pontján új települést létesített. Amennyiben az őszülők már kihaltak a legrégebbi településről, úgy annak a romjaira építették fel lakhelyüket. Amikor valakinek azon ötlete támadt, hogy állataik részére kutat ássanak, néha 5-10 települési réteget is találtak. Aháj feljegyzése szerint az új településnek a legvállalkozóbb természetű építőnek a nevét ad224
ták. Így született meg Ninive neve is, mielőtt Nimród a városának nevet adott volna. Húsvét hajnalán hozzájuk csapódott egy barszil leányka. A kabar ifjak maguk elé ültették a nyeregbe, s végül kézről-kézre adva Ferenc tárkánynál kötött ki. Aháj azonban megesküdtette tárkányát, hogy nem engedi magát a Nagyszala ünnepség előtt elcsábítani. Ugyanis az árva leányka legközelebbi hozzátartozói Becseán kun településen laktak. Viszont a lánykának hasznát is vették, mert segített mosni és mosogatni.
Három nappal a Nílus áradása előtt érkeztek Hetevaretbe, ahol Kadhafi beavatott vendégül látta az Ordosz, Nimród és Magyarka térségből érkezőket, a Nagyvízről szállított ételekkel kedveskedve nekik.
Furcsa népek laktak a Nílus forrásvidékén, ahol még ahájok is éltek. Ugyanis Ménes fejedelemnek a 4 fián kívül még nagyon sok leánya volt. Nagy igényeik miatt azonban nem voltak kapósak, ezért apjuk halála után Hor-Aba birodalmába költöztek, ahol jobb híján íjászokhoz mentek feleségül. Így aztán utódaik a Híres-Kapu környékén szaporodtak el. Itt még a 24 Hun Törzsszövetség kalandozó lovasaiból is akadtak, akik az asszonyuralom alá hajtották fejüket és a Híres-Kapuban védték Ménes birodalmát.
Ninivében sok érdekes ember telepedett le. Amikor Nimród vadászatokra ment, sok apró állatkölyköt hozott haza a gyermekeinek érdekességként. Ezek között sok oroszlánkölyök is akadt, akik a gyermekeivel játszadoztak. Egyik fia szúrós szemű beavatottként született, akit 3 élő nagyszülője miatt 3 szótagos névvel Dánielnek neveztek. Ez a kisfiú akkor kezdett el járni, amikor édesapja állatkölyök rajcsúrjába nyolc kis oroszlánt hoztak. Ezekkel a játékos állatkákkal a kis Dan összebarátkozott. Ha később a felnőttekre ezek a gyorsan növő állatok haragudtak is, a velük együtt játszadozó gyermekekkel fenntartották a barátságot, mivel mindennapos együttlétük megszokott volt. Különben is, a nagykorúvá lett Dan magas fokú beavatottá fejlődött, akinek a szúrós tekintete a ketrecbe zárt állatokra is nagy hatással volt. Egy alkalommal kisgyermek esett be az oroszlánok vermébe. Az állatokat látogató felnőttek megrémültek, de Dan a vele együtt felnőtt és dühös oroszlánokat név szerint szólította és bement az oroszlánok közé. A megrémült gyermeket karjaiba véve, lassan hátrálva, szúrós szemeit az oroszlánokra szegezve sértetlenül kijött az oroszlánok verméből. Ennek az eseménynek hamar híre ment. Mire az elbeszélés a hetedik határban is beszélgetés tárgyává lett, már mint csodáról beszéltek. Aháj ezen beszédek hatása alatt rótta le emlékül Nimród egyik fiának különleges esetét, mivel Nimród már nem tudott eljönni a havaruti Nagyszalára, hanem az egyetlen beavatott képességgel bíró fiát küldte el.
Sikila nagyon összebarátkozott Dan beavatottal, mivel sok, eddig ismeretlen eseményt tudtak elmondani egymásnak és jót nevettek azon, hogy Kadhafi hajósgazda vendégségében már úgy adták elő a vele történt régebbi eseményt, mintha büntetésül zárták volna be az oroszlánok vermébe, de az éhes oroszlánok, mint hízelgő kismacskák, lábához leborultak. Ezért a mesebeli és kegyetlen király megkegyelmezett azon erős hitű fiúnak, akit még az állatok királyai sem bántottak.
Bene ifjúsági fősámánt meglepte, hogy Ten vitéz és Ménes leányai mind a HíresKapu környékén telepedtek le, hogy a hegyek közül támadó kalandozók soha ne érjék el Ménes birodalmának szívét, hanem az idegenekkel összeházasodó leányági rokonaik védjék meg a birodalmat.
Töröngöly beavatott is olyan sokat rovó lovas volt, mint Aháj, aki Kadhafi elbeszélését rótta le Ten vitéz rovása után. Ugyanis Arvisura-Anyahita, amikor Van fejedelemfit világra hozta, lábaira megbénult, ezért kisfia körülötte tanult meg járni. Utá
225
na, ha valamitől megijedt, mindig az édesanyja mellé bújt. Ilyenkor az anyja az ijedtségét mindig mesékkel oldotta fel. Nősülni is úgy vállalkozott, hogy a síksági hun fejedelem eljött gyermekeivel az Aranyasszonyok ünnepére. Vendéglátás közepette Van fejedelemfinek nagyon tetszett a hun fejedelem középső kislánya, a szófogadó Dorozsma és a kislányt hajnaltánc után megcsókolta. Dorozsma sírni kezdett és addig nem hallgatott el, amíg a fejedelemfa meg nem ígérte, hogy elveszi majd feleségül. Van fejedelemfa, hogy a lánykát megvigasztalja, kérte, jöjjön be az édesanyjához. Anyahitának bevallották a megtörtént fiatalkori eseményt. A menynek való Dorozsma nagyon megnyerte Anyahita tetszését. Ősi szokás szerint a nagyobb gyermekek otthagyják a szülői házat, de a legkisebb mindig otthon maradt. Így az Aranyasszony körébe küldte a fiát a síksági hunokhoz és Dorozsma Arvisura-Anyahita kegyhelyére jött fiatal asszonyként. Haláláig ő ápolta az aranyasszonyt, de a kilencedik gyermekének születésekor Dorozsma meghalt. Van nagy bánatában a tűzőrző lányok segítségét kérte, akik gyermekeit az egyik tűzszerzési ünneptől a másik tűzszerzési évig gondozták. Arvisura-Anyahita a fiával közösen azt állapította meg, hogy a tűzőrző lányok közül az Agaba származású Kati ikertestvére, Katika a leggondosabb gyermekápoló, akit aztán Van fejedelemfa a Hegyi-Ünnepélyen feleségül vett. Ezek után az ifjú pár és Arvisura-Anyahita a Kaltes-asszony szekerén érkezők részére megszerkesztette az első Féran névadó-rovást, amely az Égitestek járása alapján készült el. Ezt a bizonyos Férant aztán népcsoportonként továbbfejlesztették és az ataiszi népek Ataisz pusztulásakor magukkal vitték. Anyahala Gafidél, míg Dorozsma Gyak napján meghalt. Ennek a névadó naptárnak az alapján kapta meg a nevét az oroszlánok megszelídítője, Dániel is, aki Nimród birodalmi vezető beavatottjaként most Kadhafi vendége volt. Bármilyen kedves vendégek is voltak, lovaskísérettel Havarutba lovagoltak, ahol a Nílus áradásának napján, a 9324. tűzszerzési évben a Nagyszalát ünnepélyesen megnyitották. Maga a Kegyhely csupán 25 személyes volt, amelyet a 12 személyes családi tűzőrző-helyből építettek újjá. Bothon, Esthon és Sába ura és a 21 beavatott a Mindentudó rovó-deákkal vett részt a megnyitáson. A lovaskíséretek, papok és papnők csupán a fedett oszlopcsarnokban tartózkodtak. Innen a harmadik napon Anu kegyhelyre lovagoltak, ahol szintén három napig vettek részt a Nagyszala megbeszélésein.
A Havarut-Nagyszala megnyitása a 25 személyes kegyhelyen történt, a 24 Hun Törzsszövetség beavatottjainak elhelyezése pedig Hétváron volt. Itt nyert elhelyezést a 300 lovas Sikila, Töröngöly, Tardos és Pilis beavatottakkal együtt. Hét beavatott volt a vendéglátójuk. Bábel, Dániel, Ganna és Lagas beavatottakat az ünnepélyes megnyitás után Kadhafi Kadlarsa végvárban helyezte el szálláson. A többi Ménes-birodalombeli beavatott és kísérete előrement és Anu kegyhelyén készítette elő a Nagyszala továbbfolytatását.
A Lóvárosból jött Arpach az ünnepélyes megnyitás után Karun kérésére, mint a legmagasabb képzettségű arbag-pateszi a hosszú élet titkáról és a rákos elhalálozásról tartott beszédet, ebben az Égiektől tanult gyógyítási módok legfőbb tanításaként a mértékletes és változatos életmódot és étkezést javasolta a résztvevőknek. Amíg az emberiség csupán vadászzsákmányból és gyűjtögetésből élt, gyakori volt az éhezés. Az ataiszi tudományok a megszelídített állatoknak tenyésztésével életbőséget teremtettek, és lehetővé vált a tartalékok gyűjtése. Lépcsős, majd öntözéses gazdálkodással az Égiektől kapott nemesebb magvakkal bőségesen ellátták a templomgazdaságokat és a kása ételek mellett elkezdték a lepény- és kenyérsütés bevezetését. Az állatok zsír készlete mellett a papi gazdaságban megjelent az étolaj előállítása. Megkezdődött az emberek és az állatállomány részére a tartalékolás és ezzel kezdetét vette az emberevés
226
megszüntetése. A vadászat és nagyállat-tartás mellett az emberek átlagos életkora 2535 tűzszerzési év volt. A pateszik és a beavatottak templomgazdaságaiban a növényi eredetű ételek fogyasztása mellett az életkor már 35-50 tűzszerzési év volt. Az ehető gyökérfélék és a mesterségesen ültetett gyümölcsök fogyasztása mellett az életkor 4055 tűzszerzési évre nőtt. Elkezdődött a gyógynövények gyűjtése az Égiektől megtanult arbag-gyógyítási módok szerint. Szitás és kádas fürdők és a mértékletes életmód alkalmazása az életkort 45-60 tűzszerzési évre emelte fel. Minden templomgazdaságban bevezették az arbag gyógymódokat.
Az Égből jöttek tanítása nyomán az emberevés mellett a túlzott húsfogyasztást is megtiltották. Arvisura-Anyahita magával hozta az Élet-gyökeret, amelynek alkalmazása új gyógymódot teremtett. A nyershús fogyasztóknál elterjedt “Egyen meg a Rák" nevű betegség az Élet-györekének ésszerű fogyasztásával gyógyítható. Égő-csipkebokrok bogyóinak levével, növényi anyagok és gyümölcsök gyakori fogyasztásával, csupán galamb, nyúl és fürj hetenként egy-egy napi fogyasztásával és minden más hús fogyasztásának megszüntetésével minden ember szervezetében ellenanyag fejlődhet ki.
Amikor ide ért a beszédében, óriási hangzavar keletkezett. Havarut a kegyhelyről kiszaladva látta, hogy egy hatalmas Égi-Madár fülelsértő számunhangok mellett a fúves legelőre leszáll. Havarut a beavatottakkal együtt az érkezők felé ment. A földre lapult lovasok is bátorságot kapva Karun beavatott fejedelmi személy jelzésére követték a vendégfogadásra indult menetet az Égi-Madár felé, ahol Havarut fennhangon, pusztára szóló hangon, üdvözölte az Égieket:
- Kaltes-asszony szekerén érkező, Égi-tudású férfiak, örömmel üdvözlünk benneteket a Nagyszalu tanácskozásain és a segítséget hozó nagyobb tudásotokat örömmel véve, előre is köszönjük az Égiek segítségét!
A két fejjel magasabb kaltesi küldött átölelte Havarut és Karun beavatott fejedelmeket és a többi beavatott felé meghajolva mosolygott. A lovasság és az élelmező csoport tagjai kezüket felemelve üdvözölték a tőlük magasabb növésű, 12 főnyi küldöttséget. Ekkor a 12 érkező Égi-beavatott, és Havarut vezetésével még 12 Joli-Tórem Földjén élő legmagasabb fokozatú beavatott Havarut új Kegyhelyére távozott. A többi beavatott az Égiek által hozott étkezési meglepetésekkel a szakácsok helyiségébe ment, ahol előkészítették az ünnepi lakomát.
Karun arbag ~ateszi folytatta az “Egyen meg a rák" betegség elleni védekezésről szóló előadást:
- A tisztátalan ételek fogyasztásától, valamint az emberek egymástól és az élet nehézségeitől való félelme miatt keletkező és gyógyíthatatlannak hitt betegségből úgy gyógyíthatjuk meg az emberiséget, hogy elejét vesszük a gyors halált okozó kóros jelenségnek. Mivel a 8508. tűzszerzési évben hozott gyógyszereink már elfogytak, arbag tudományunknak gondoskodni kell arról, hogy az Égiek által hozott gyógyító cseppek helyett hasonlót készítsünk. Mivel a “Fűben-Fában-Kövek-Vizek sokaságában van az orvosság", nekünk is meg kell tanulnunk az “Egyen meg a rák" rossz kívánsággal megnevezett betegség gyógyítását.
Kürtök és dobok hangjai mellett étkezésre szólították a Nagyszalu tagjait. Az őrlovasok és a kísérő személyzet részére étkező sátrakban terítettek, míg a beavatottak és a vendégek részére a szent-sátorban lévő szövetség ládájára hordták az enni-innivalókat. Étkezés közben a tízezer tűzszerzési évvel magasabb műveltségű és tudású vendégek, a gondolatrezgések átvitelére való finom dobozkáikat elhelyezve, az asztalfőn a Nagyszalu beavatottjaival kicserélték a gondolataikat és véleményüket:
- Egi járművünkön még el tudtunk jönni Joli-Tórem társbolygónk beavatottjaihoz, 227
és az igen fejlett híradó dobozaink segítségével, a mai megbeszélést is hallgatva, előkészítettük a magunkkal hozott gyógyszereinket.
- Az Úr város körzetében való legutóbbi leszállásunk alkalmával elhoztuk a Templom-gazdaságokban történő irányított, tervszerű, bőséget adó gazdálkodás tudományát. Most Kaltes-asszonyunk Földjének tudósai azt kívánják, hogy hozzánk hasonló építkezési módokat vezessetek be a birodalmaitokban, mert a 20-25 év alatt megsemmisülő épületek a meghosszabbodott életkor miatt nem szolgálnak ki egy emberéletet. Ezért a tudósok-bölcsek sokasága sajátítsa el a mi építkezési módunkat!
- A 9324. tűzszerzési évben törvénybe iktatott Ibos-napi, azaz nálatok a Nílus áradásához kötött időszámítást helyesnek tartjuk. A 9538. tűzszerzési évben, tehát a Nílus áradás számítás Ibos-napi bevezetése utáni 266. évben helyeseltük a havaruti Nagyszala megrendezését. Gondolatrezgések alapján értesült róla Kaltes-asszony Földjének központja, hogy az “Egyen meg a rák" nevű betegség gyógycseppjei, amit az Úr város melletti leszállás alkalmával küldtünk, már elfogytak és a beavatottak sem tudják ezt a betegséget a társbolygónkon gyógyítani, ezért útba indítottak bennünket. Ezen jó gyógyszereket, amelyek nálunk kiválóan beváltak, Amu főpap utódai fogják őrizni, hogy a beavatott társadalom igénybe vehesse.
- Ezenkívül elhoztuk a Kaltes-Birodalombeli építési tudomány alkotásainak vázlatait, hogy az emberi fejlődésetek következő lépcsőfokaként olyan maradandó építési remekműveket alkossatok, amelyet az emberevő társadalom nem fog megérteni. A Ti időszámításotok szerint 10 000 tűzszerzési évvel ezelőtt a Joli-Tórem bolygóján még szokásos háborúskodást már megszüntettük, továbbá a halálos ítéleteket eltöröltük, mert ezen embertelen ítéletek mindig csak az uralkodó rétegek érdekeit szolgálták, hogy a kisebb tudású emberiséget a hatalmon lévők szolgaságba és örökös félelembe taszítsák. Az ember-ember elleni érdekek ráerőszakolása miatt keletkezett az “Egyen meg a rák" és a többi hozzá hasonló betegség. Ennek a lappangó betegségnek a gyógyító cseppjeit most elküldték bölcseink.
Az Égitestek járása és a Ti bölcseitek számítása szerint háborúskodások még a halak 2160. évi Világhónapban is lesznek, sőt annak vége felé fokozódni fognak. A Vízöntő Világhónap kezdetén a beavatottak hatására ráeszmél földetek emberisége, hogy háborúval nem lehet megoldani semmit. Fokozatosan abba kell hagyni a fölösleges öldökléseket, és a mi Égi rendeltetésű szokásainkat fogjátok követni. A beavatottak minden Nagyszalán folytassák az emberséges életért való küzdelmet!
- Nagyon örülnek a bölcseink annak, hogy az Úr város környéki Templom-gazdaságok termelési módjait a Nílus áradásának Ibos-napi számolgatásával Ti is átvettétek és a Nílus mentén 1 napi járóföldön elért bő terméssel csökkentettétek az éhség miatti emberevést. Sajnos, mióta Hárpia-Tórem társutasként a Hold-Anyát hozzátok szegődtette, Atlantic-Földjének a súrlódás következtében beállott elsüllyedését mi sem akadályozhatjuk meg. A süllyedés fokozatos bekövetkezése miatt még sok ember fog Bothon-Esthon és Káldia felé menekülni, ami a Ti jólétetekben zavarokat fog okozni. Hold-Anya hatására a Ti földeteken az ár-apály miatt fölgyorsult az élet, viszont Joli-Tórem Földjének a forgása lelassult. Sőt, Ataisz bölcseinek a régebben számított Tűzszerzési időszámítása 380 napról fokozatosan 370 alá csökkent és jelenleg 365-366 napos időszaknak felel meg. A csillagok járása szerinti névadásokat azonban ne hagyjátok abba, mert a Hold-Anya egy Üstökös vagy más Égi-test hatására eltávozhat a társutas szolgálatból és Kaltes-Anyánk földjéhez újból közelebb kerülhettek. Most a közöttünk lévő távolság folyton nő és a Halak Világhónapjában már csak Kaltesasszony lámpácskáira szerelt műszereinkkel tudjuk társbolygónk életét figyelni.
228
- Magatokra azonban soha nem fogunk hagyni benneteket, mert a 10.000 évvel magasabb műveltségünk és tudásunk nekünk is rohamléptekkel nő és apró lámpácskáink átjátszó állomásként fognak működni. A különböző fokú beavatottak, mint örökké élő hírvivőink és híradóink az Életfátok szerint újjá fognak születni és a mi gondolatainkat magukévá fogják tenni. Így az Égi származású beavatottak a haladás útjára fogják serkenteni Joli-Tórem földjének emberiségét. Az emberevés után még lesz gyűlölködés, de egy magasabb fokú beavatott a gyűlölködés helyett életre fogja hívni Kaltes-asszony Földjének szeretethitét. A Vízöntő Világhónapjában a szeretet minden nép életében diadalmaskodni fog.
- A most gyakorivá vált “Egyen meg a rák!" rossz kívánságú betegségre a szűkebb beavatott társadalomnak elhoztuk a gyógyító cseppjeit. A Ti gyógyító tudományotok is fejlődni fog a háborúskodásaitok befejezéseképpen, de a gyűlölködés és az irigység, mint rossz emberi tulajdonságok, gátolni fogják a fejlődést. Valaki majd megtalálja a módját annak, hogy ezen rettenetes betegséget Joli-Tórem Földjén megszüntessétek! Erről annak idején minden beavatott értesülni fog! Kaltes-asszony lámpácskáit is utánozni fogják, de azok nem lesznek gondolat-rezgések átjátszó-állomásaként felműszerezve. A beavatottak egyszerű eljárással meg tudják mondani, hogy melyik fénylő lámpácska kaltesi és melyik Joli-Tórem földi eredetű.
- Most pedig, mint minden Nagyszalában, elmondom, hogy a Turra hegység térségében megtörtént az aranycsöpp éjszakája és ősidők óta bekövetkezik az áradás, amely megtermékenyíti földjeiteket a bőség reményében. Négy nap múlva megszületik a termékeny áradat és bőséges lerakódás kezdődik, majd 30 nap múltán befejeződik az áradat, a szent munka Eletet-adó feltétele. Ibos napjától Iboska napjáig áldjátok az Urat, amely megszüntette az emberevést és idővel elküldi hozzátok a Szeretet gondolatát az Órök-Béke ígéretével, hogy befejezhessétek a pusztító háborúk kegyetlenségeit. Menjetek a kísérő lovasaitokhoz és a Felséges néphez, és Égből származó békevágyunkat hirdessétek!
Utána a beavatottak az egyszerű emberekkel beszéltek és az általuk közismert mondásokat feljegyezték:
- Ha az ember otthonából és kicsiny kertjéből kimozdul tíz déli napsütésnyi időre, nem ismer rá a kertecskéjére és egy napig csak a port törülgeti hajlékában.
- Napsütést az esős idő váltogatja és ha a gazda vagy a felesége nem javítgatja hajlékát, hamar elkorhad. Ha egy harcost bús fogságba hurcolnak, akkor tíz aranycsöpp éjszakája elmúltával nem ismer rá a falujára.
- Ami az öregeknek megszokott és jó, azt a fészkelődő fiatalok már nem tartják kielégítőnek, mert jobbat, szebbet, kényelmesebbet akarnak. Ha árvíz vagy Istencsapás éri a falut, elköltöznek látótávolságra és az ófalu maradék romjaiból újat építenek. Ha valaki zöldféle kerti termelvényeket fogyaszt, sokáig él. Ha szeretteit látni akarja, élete végéig 3-4 lakhelyre vándorolhat.
- Ha An, Ön vagy Ten Egi-hatalmasságok valamelyike nem segíti az ifjúságot elképzeléseikben, akkor más istenséget választanak, de ezt minden öreg és bölcs vagy pap ráhagyja az ifjúságra. A hitében nem szabad meggátolni senkit, mert az emberi gondolkozás és Istenekben való hitvilág az Égiektől ered. Így a Nílus mentén nyolcas Istenség van az emberek gondolkodásában uralmon, ezért mind a 8 Istenségnek templomokat építenek, hogy az Égieket dicsőíthessék. Ez sokkal jobb, mintha arra törekednének, hogy egymást megöljék és kirabolják.
- Ezért a már harmadik helyen felépült Havarut kegyhelyén nyitjuk meg a havaruti Nagyszalát, hogy a beavatottak révén az emberiség tudásban megközelítse
229
társföldünk eredményeit, mivel onnan mindig a legújabb és legfejlettebb tudásokkal ', örvendeztetnek meg bennünket. Most harmadnapra ért hozzánk az “Aranycsöpp éj- j szakája" áradata. Mire a 8 x 3-as Istenségek Kegyhelyein dicsérjük az Istent, a beava- I tolt társadalomnak sok új tudással kell gyarapodnia.
- Mivel a Bika Világhónapban vagyunk, a Napistent a szent Bika két szarva között jelképezik a főként földi eredetű emberek. Nekünk, a beavatottaknak, hogy az emberevésről eltereljük gondolataikat, rájuk kell hagynunk a Bika-istenségbe vetett hitüket.
Az íjászok 500 fős csoportja a Nimród-Ordosz birodalombeli 300 fő lovassal előkészítette az új Anu kegyhelyet az újabb, háromnapos ünnepélyre. Útközben a Nagyszala törvények szerint egy alapkő letételt kell megejtenünk az újabb templom és papszentelés miatt. Így értünk Anu 25 személyes kegyhelyére, ahol Karun átadta az Uruk városi írnok-képzősök által küldött ajándékokat.
Ezen az Anu kegyhelyi tanácskozáson főként arról volt szó, hogy miként vélekedjenek a süllyedő Atlanticról elmenekülő barna bőrű emberek elhelyezéséről. Ugyanis az idő hidegebbre való fordulásával, mivel ezen menekültek fázósak voltak, sok fával tüzeltek. Meggondolatlan erdőirtások miatt a homokos altalaj sok helyen futóhomokká változott. Az uruki Templom-gazdaságok jó tanácsokkal látták el az Atlanticról jövő menekülteket, hogy a dúsvizű folyók között öntözéses csatorna-gazdaságokat létesítsenek. Azonban ez sok esetben nem járt sikerrel, mert a csatornás öntözéses gazdálkodást csak sok munkával és türelemmel lehetett megvalósítani.
Amikor száraz esztendő következett, a dolgot tovább nehezítette azon körülmény, hogy egymás terményeit ellopták és a tettest elfogása esetén megölték. Ilyenek Ménes birodalmában nem fordultak elő, mert az Égiek törvénye ezt megtiltotta. Másként történt, ha egy csoport a Ménes Birodalmi területekre jött lopni. Miután ez gyakorivá vált, a Hírös-Kapuból íjászokat vezényeltek nemcsak a Ten és Osten Kegyhelyek határszéli területeihez, hanem a napnyugati nyolcas istenség bokros határvonalaira is. Így az íjászok száma megszaporodott, amelynek a költségeit a magtárak készleteiből fedezték. A szegényebb vidékekkel folytatott kereskedelmet ezért mérsékelték. Ekkor, a Zagrosz vidéki szokások szerint a róluk elnevezett Bazárt is ellenőrző íjászokkal látták el. A beszivárgások megelőzésére a határok őrségét mindenütt megerősítették.
Ha csellengőket fogtak el, akik raboltak, szolgaságra ítélték őket és lopás helyett megtanították a Templom-gazdaságban dolgozni. Amennyiben nem vállalták a dolgot, arra az ősi törvényt mondták ki: “Aki nem dolgozik, ne is egyék!" Amint az okozott kárt ledolgozták, az aratás után terménnyel ellátva visszaengedték őket hazájukba. Nagyobb szárazságok idején sokan jöttek el munkát keresni. Az írnokok feljegyzései alapján amennyi munkát elvégeztek, annyi terményt vihettek el az éhező családjukhoz. Mivel a Ménes birodalomnak a magtárai mindig tele voltak, az éhezőket, ha másra nem, az építkezéseknél alkalmazták.
Sikila tudatta Töröngöllyel és Nemerével, a férjével, hogy a Kaltes-asszony Földjéről jött beavatottak segítségével a legmagasabb kaltesi tudománnyal, gondolatok átvitelével foglalkozik. Útközben közölte Karunnal, hogy ezen Földünket illető eseményt Anu kegyhelyén meg kell beszélni. Anu 25 személyes kegyhelyén minden beavatott elmondta véleményét arról, hogy a három birodalomba lopási szándékkal vagy élelem kéréssel bejötteket hogyan bírálják el.
Havarut útközben megbeszélést tartott a Nimród-Uruk-beli beavatottakkal. Az a vélemény alakult ki közöttük, hogy munkájuk szerint élelmezési anyagokkal kell kár `pótolni a bejötteket, hogy családjukat megmentsék az éhségtől.
Tardos és Aháj lovascsoportja viszont azon a véleményen volt, hogy az elfogottakat 230
Tot szolgálatába kell venni és munkavégzésük szerint kell őket élelmezni. Túl nagy mozgási lehetőséggel nem kell a lopósokat jutalmazni; mert akkor a belső gazdaságok biztosította jólétben számuk mindinkább szaporodni fog, a vadászok és harcosok élete pedig csak jobban veszélyeztetve lesz. Az úr-szolga viszonyban minden fegyveres élete veszélyeztetve van, s létszámuk is csökken.
Anu újonnan épített kegyhelyén az előre beütemezett ügyek megbeszélése mellett a jólét és éhség kérdését a beavatottak között szavazásra tették fel: a 21 beavatott és kaltesi küldött 11-11 arányban pártolta az úr-szolga és munkaadó-dolgozó elképzelést. Végül a kaltesi beavatott azt hangoztatta, hogy lényegében mindkét véleményt pártolni tudja, mert minden elképzelés a gyakorlatban azon fog múlni, hogy a földi emberek milyen műveltséggel járulnak hozzá az emberi nem tovább éléséhez. Ezért azt javasolta, hogy Bothon, Esthon és Sába fejedelme is szavazzon, hogy ezen legégetőbb kérdést eldöntsék. Mivel 25-en vannak, a két vélemény közül az egyiket el kell fogadniuk, de lehet, hogy egy harmadik lenne a legjobb.
A döntés végül úgy szólt, hogy 13-12 arányban az úr-szolga viszonyt tartották elfogadhatónak. Tehát Anu-ban elfogadták, hogy az éhezőket mind a gazdasági, mind építkezési munkákban szolgálatba kell állítani és gondolatrezgésekkel Joli-Tórem földjének összes beavatottját ezen döntésről értesíteni kell. Nagyarányú építkezésekkel munkát kell adni a rászorultaknak, hogy az elvégzett munka arányában élelemmel és ruházattal lássák el az éhező lakosságot. Az emberevés után az éhséget is csökkenteni kell az időjárás és háborúskodás okozta veszélyekkel együtt. Mivel mind a két csoport is kifejtette véleményét a maga igaza mellett, Nagy-Tot (így nevezték a kaltesi beavatottak vezetőjét) az évezredek tapasztalatait figyelembe véve azt mondta:
- A nagy Mindenség minden mozzanata hatással van az emberiségre és az Égitestek megnyilvánulásaira. A Bika, Kos és Halak Világhónapjának öldöklő évezredei után Joli-Tórem Földje elérkezik a Vízöntő Világhónapjába, amikor az emberevés megszüntetése, a Szeretet tanának megértése után az emberiség rájön arra, hogy az öldöklések helyett mindenkinek dolgoznia kell. A lopások, hazug vagyonszerzések nem teremtenek örökéletűeknek gondolt jólétet; ezt csak a békességes munka és a természet titkainak kifürkészése adja meg.
Havarut elismerte, hogy eddig a legnagyobb bűnösöket arra ítélték, hogy a Kadhafiak birodalmában evezős-helyre kötözve hajtsák a bárkákat és hajókat. Szerinte is sok tömény ember fog még lekötözve meghalni bűnösen vagy ártatlanul, mivel a még sokkal bűnösebbek fognak ítélkezni a hasznos munkát végző emberek fölött.
Érdekes, hogy a másodszor háromnapos tanácskozás alatt senki sem rótta le az eseményeket, csupán Töröngöly beavatott rovósámán. Arról szigorú törvény rendelkezett, hogy a beavatottak közül soha senki egy emlékbotra való sort sem ír le, csupán a kijelölt évszázados rovó, aki a Nagyszalát megörökíti.
Az Anu kegyhelyén tartott megbeszélések alatt már minden talpalatnyi termőföldet elárasztott a megtermékenyítő áradat. A kegyhelynek szépen kiépített oszlopos csarnoka volt a Szentéllyel és nagy oszlopos állásai szérűkkel, úgy hogy a 800 ló és a 30 dísz-szekér nyugodtan elfért a kegyhely térségében. Mutatványos emelvényeken jövendőmondók, csillagjósok, bűvészek és ifjú táncosok szórakoztatták a vendégek és a kíváncsiskodók sokaságát. Az étkeztetések a vendégházakban történtek, míg szállásokról a Templom-gazda gondoskodott. Amíg a házigazdák és urukiak az Indusvölgyiekkel Anu-ban maradtak, addig a 24 Hun Törzsszövetségiek Őrsur egypergős távolságra lévő várába lovagoltak szállásra. Havarut beavatott fejedelmi személy gondoskodott arról, hogy Sikilát és Kissit hordszéken vagy fejedelemasszonyi utazókas
231
ban szállítsák. Mindenki kíváncsi volt, ki lesz a következő Nagyszaláig a legerősebb fokozatú újszülött beavatott.
A legszebb asszonykorban lévő Sikila volt a legerősebb olyan beavatott, akinek gondolatrezgései bejárták a Földet. Így a gondolat felvevő beavatottak pontosan értesültek a Nagyszala minden egyes mozzanatáról. Így történhetett, hogy akik nem jelenhettek meg, pontosan értesültek az Égiektől kapott észrevételekről, tanácsokról. A társföldünkön élő különleges képességű beavatottak gondolatrezgésekkel örökös kapcsolatban állottak Joli-Tórem földjének beavatottjaival.
Hajnal hasadtával, mire Őrsur várának kakasai megszólaltak, új csoport érkezett Kadhafi hajósparancsnok vezetésével, akik tengeri népek kalózainak fogságából szabadultak ki. Mivel a havaruti-Nagyszala beavatottjai közül Sikila volt Joli-Tórem Földjének legerősebb beavatottja, reggeli fürdés után nála jelentkeztek. Anu kegyhelyről harci szekeret küldött értük Havarut, hogy az Atlanticon túlról és az Aranypartról érkező beavatottak méltó fogadtatásban részesüljenek.
Útközben az újabb vendégeket Sikila tájékoztatta az építkezési módok fejlesztéséről. A Havarut kegyhelyén történt döntéseket a két Atlanticon túli és Aranyparti beavatott magára kötelezőnek ismerte el.
Anu kegyhelyén ünnepélyesen fogadták a három előre jelzett távoli beavatottat, örülve annak, hogy Kadhafi hajósai az érkezőket a kalózok fogságából kiszabadították. Mindhárman értésére adták társaiknak, hogy a megbeszéléseket maguk is érzékelni tudták, de Sikila már hajnalban tájékoztatta őket, s az eddigi döntésekkel egyetértenek.
Ekkor a Bothon, Esthon és Sába fejedelme átadta helyét az új beavatottaknak, míg maguk lovas csoportjaik élén biztosították az Ibos-Iboska napok közötti megbeszélések zavartalanságát. Tenisur, a Kaltes-asszony birodalombeli megbízott, Égből jött vendég előadta, hogy 10 000 évvel előbb az ő Földjükön is akadtak még a hatalmaskodók között nézeteltérések, de a beavatottak irányítása mellett minden vitás kérdést tárgyalásokkal rendeztek. Egyik rendbiztosítási intézkedésük az volt, hogy minden érdekcsoport harcosaiból közös hadsereget alkottak. Az érdekellentéti vidékekre ezen csapatokat küldték, amelynek eltartásáról a vitázóknak kellett gondoskodniuk. Így mindkét félnek érdeke volt, hogy sérelmüket nyomban elintézzék, mivel a közös hadseregnek mind az élelmezését, mind a kulturális igényét ki kellett elégíteni. Már pedig az ifjú harcosok jó étvággyal bírtak és vetélkedő, majd szórakozó kedvük is sok kiadással járt.
Mindannyian tudjuk, hogy most a beavatottak szellemi központja Karun beavatott vezetésével Nippur kegyhelyén van, de előreláthatólag a ma még kicsiny Karnakba fog ezen központ menekülni. A tengeri népek emberevő hada a beavatottak központját áthelyezésre készteti majd Ordoszba, mivel a nagy lovas birodalmak jobban tudják biztosítani a nyugodt működésüket. Az ataiszi népek az Égiektől kapott szellemi életet támogassák, mert az megszüntette az emberevést, Templom-gazdaságaik pedig megtanították a Föld lakóit az emberibb életre.
A Hetevaret és Anu kegyhelyek után újabb 3 napon át Őrsúr birodalmának 25 személyes beavatott kegyhelyén folytatták Tenisur vezetésével a Nagyszalát.
Előtte Sikilának megerőltető szellemi munkát kellett végeznie, hogy gondolatrezgések segítségével Karunnal megértessék Kaltes-asszony földjének legújabb találmányait. Töröngölynek Nippur és Ordosz rovásrendszerével agyaglapra kellett karcolni a napirendi pontokat, hogy azt a Nippurból küldött írnok-sereg Bothon-Esthon és Sába beavatottjai részére a Nílus-menti képrovásokra átültesse. Így a Nagyszala ügy232
rendje zavartalan volt, mert a Töröngöly vezetése alá tartozó írnok-sereg minden órangos-pergő eseményeit az étkezési szünetek alatt agyaglapokra véste. A kis Ahájnak és Kissi aranyasszonynak minden hajnalban aranylapokra kellett leróni a Nagyszala döntéseit.
Őrsurban a Nagyszala hatodik napján a legutolsó kaltesi látogatáskori kertgazdasági tudást egészítették ki. A 8 470. tűzszerzési évtől a 9 538. tűzszerzési évig összehasonlították, hogy társföldünk mennyit fejlődött a termelvényekben a mi Földünkhöz képest. Az ajándékba hozott búzakalászok sokkal nagyobb súlyúak voltak, mint a Nippur birodalmában termő kalászok, ugyanúgy az árpakalászok súlya is nagyobb volt, így ezeknek a termelésére kellett a Nílus mentén is átállni. A termények magvait az ataiszi beavatottak között szétosztották, hogy a magvakat szaporítsák.
A Nagyszala hetedik napján a társbolygónkon történő állattenyésztés fejlettségét mutatták be, de most nem küldtek a pulihoz hasonló nyájőrző állatkákat, vagy az agabók által delfinnek nevezett értelmes halféleségeket, csupán a házfiasítási feltételek fejlődését ismertette Tenisur Sikila által. Erről a Töröngöly vezette írnoksereg uruki, bothoni és ordoszi írásjelekkel agyagtáblákat készített.
A Nagyszala nyolcadik napján az ásványokból történő fémtárgyak előállításáról volt szó. Megbeszélték az építkezéseknél előforduló erőátvivő gépeket, a kövek tartósabb összeillesztését. Azt is megbeszélték, hogy Joli-Tórem földjének még nem keveredett lakóit hogyan vonják be az építkezés és fémmegmunkálás titkaiba. Ezen tárgyalások 5 pergőig tartottak. Utána a Sikila és Töröngöly által vett gondolatrezgések lerovása történt a három folyóvölgynek a nyelvére a sajátos rovásaik alapján. Azt is elhatározták, hogy a központi irányítási nyelv továbbra is az uruki beavatottak nyelve marad. Ezért Nippurban, Pintorban, Urban és Urukban írnok-képzést tartanak fenn. Ezenkívül Agadi, Ninive, Ordosz és Eturia rovás-mesterségét is továbbfejlesztik.
Nyolcadik nap naplementekor Sikila beteg lett, de a Tenisur által hozott csodagyógyszerektől hamar meggyógyult.
Mivel Ninivétől Szidonig közel száz főnyi 24 Hun Törzsszövetségi kísérő lovas jelentkezett, Aradnál közös megbeszélés alapján Aháj tárkányfejedelem az utazási kíséretben elfáradt garaúzokat és ahájokat az erős honvágyuk miatt hazaengedte Eturiába. Az elaggott Etur, mikor meghallotta Sikila fontos szerepét a Nagyszalában, még egyszer látni akarta kedvenc leányát és Kadhafi hajósainak révén Őrsurba érkezett.
Az áradásos folyópartról Sikila szállására lovagoltak. Eturt díszes hordszéken vitték a sábaiak a felszentelt Gizeh kegyhelyre, mivel egy magas fokozatú beavatott csakis újonnan épített kegytemplomban szállhatott meg. Ugyanis a minden 24 év körül átépítendő kegyhelyeket egymástól látótávolságra építették. Így Őrsurtól elindulva az embercsapáson Alsóőrs, Ur, Felsőőrs, Előőrs, Giz, Gizel, Gizeh, Gizella és Gazella kegyhelyek szomszédságában a legújabb Gizeh-kegyhelyre mentek, ahol Sikila Töröngöly és Aháj rovó-deákok társaságában összeállította a Szakharai-Nagyszila napnak a szokásos 5 pergős napirendi folyamatát. Etur, aki Karun beavatott fejedelem társaságában hordszéken érkezett, nagyon boldog volt, hogy hamar felgyógyult leányát fontos döntések közepette találta és örömmel adta át Sikilának szülőföldje ajándékait.
A lovaskísérettel indult csoport estére érkezett meg Szakar és Zakar kegyhelyen át Szakkara új kegyhelyére, ahol a beavatottak tábora díszes vendégsereggel várta Sikila aranyasszonyt. Ezen a vidéken az volt szokásban, hogy a meghalt nemzetségfőt halála alkalmával ataiszi szokás szerint elhamvasztották, majd mindegyik szertartáson résztvevő egy-egy elbírható követ tett az összeomlasztott lakhelye romjaira, amit az utódai minden tűzszerzési évben felkerestek. Ezen porladásnak kitett őshalmot két
233
szer 24-25 év múltán, mindig a legnagyobb unokájának volt joga elbontani, hogy a kétszeres kőmennyiségből egy igényüknek megfelelő kegyhelyet építsen. Így keletkeztek száz év alatt Orsur és Szakar beavatottak utódainak a kegyhelyei. A kétszeres kőmennyiségből csupán az el nem porladt, megfelelő nagyságú köveket hordták el. A porrá lett törmelékből kis dombot emeltek, és állat jelképpel tudatták, hogy a meghalt milyen zászlócskával indul el a vadászatokra. A szentként tisztelt ősállat kiválóságait az utódok a hiedelmek szerint örökölték.
Mire teljes ragyogásában felkelt a Nap, Sikiláék lovaskísérete Szakarába ért az újonnan épített Kegyhelyre, ahol Tenisur megtartotta a következő évezredekről szóló előadását, amelyet Aháj az alábbiak szerint tömörítve lerótt:
- Miként a kaltesi népeknél az Úr tiszteletére emelt hajlék az elmúlt nemzedék Élet-dombja fólé emeltetik, ugyanúgy a termőföldre hordott emberöltős romhalmokra új népek özönlenek. Az embertelen hatalmaskodókat túléli a népek ítélete. Ahogy Kaltes-asszony Földjén is győzött a népek békevágya és az irgalmasság, az erős hitű népek békevágya győzni fog és a rozsdának indult fegyverekből kiváló földművelő szerszámokat készítenek. Dolgos nép más népekre fegyvert nem emel és hadakozási játékokkal nem tölti az idejét, inkább hatalmas új hajlékokat emelnek a felnövekvő ifjúságnak. Minden nép az Égi eredetű Haladásnak állít emléket és saját jólétéért munkálkodik mindörökké!
- Hazug ígéreteket soha el ne higgyetek, mert aki sokat ígér, az mindig keveset ád. Gyönyörű jövő ígéretével közelítik meg elméteket, de folyton csak a maguk jólétével törődnek. Ezért távolról jött embereknek soha ne higgyetek, mert könnyű annak ígérgetni, akik a Ti munkával szerzett gyümölcsötöket akarja szétosztani. Az agyatok Életfájával megtanult gondolkozásotok Égiektől származó józansága a Ti javatokat akarja! Az Életfátok minden ágát és gyümölcsét az emberiség javára fordítsátok!
- A nagyszájú hatalmasok elgondolásaik érdekében a népeket egymás ellen uszították. Amikor valaki részegítő italát a földre öntötte és részegen ordítva az ellenfélnek mondott másik ország szegényeire rontott, akiket ugyanúgy leitattak - kissé elgondolkozott és visszafordult -, de ott is akadtak józanok, akik megálljt kiáltottak és megfordulva a hajcsárokra rontottak. Sokan meghaltak, de az eddig félrevezetett többség győzött. Mivel az Égitestek állása hatott az emberek idegrendszerére, többé nem háborúskodtak és mindenki igyekezett munkával megteremteni a jólétet.
- Sajnos, Joli-Tórem Földjének az Égitestekhez való viszonya a Bika, a Kos és a Halak csillagzatának hatására még olyan, hogy az öldöklés mind nagyobb méreteket fog ölteni. Az Égiek hatására eljön majd egy olyan korszak a Vízöntő Világhónapjában, hogy az emberek mihozzánk hasonlóan békességben fognak élni.
- Ataisznak a jégkorszakok miatt el kellett pusztulnia, de Aran és társai elhozták onnan az olajvesszőket és a szőlőhajtásokat. Most ezen vesszők és más termelvények további nemesítésére hoztak Kaltesi eredetű nemes ágakat, hogy azzal az élelem-bőséget fokozni tudjátok!
Töröngöly ezen beszéd tartalmát a várakozó Ahájnak kegyhelyük nyílásán kiadta és az írnok-sereg azt minden nép nyelvére rovásba vette, hogy a Templom-gazdaságok pateszijeit és a lugalok csoportját erről és a többi tárgyalásokról értesítse.
A lovasok, mint minden kegyhelynél, reggelenként százas csoportokban elindultak, és az utat biztosították. Ménesnek az egyik unokája bevezette a Vanisten napi lovassági versenyt, melyet mindig a Ménes városa melletti Pusztaszeren tartottak meg. Itt Abod fejedelmi ifjú lovassági gyakorlóteret építtetett és mellette ezen alkalomra előkészíttette az árnyas ligetek kegyhelyei közötti versenypályát, amelyet füvesítéssel 234
láttak el. A pusztaszeri viaskodás miatt Abod városát három év alatt építették fel. Szakara 25 személyes kegyhelyén új vendégek jelentkeztek, mivel megérkezett Kadhafi kíséretében a 24. beavatott fejedelmi személy Atlantic menekültjei közül. Ezen hajós csoport beavatottja élénk kereskedelmet folytatott a süllyedő Atlantic térségében.
Tenisur, a kaltesi beavatott arról beszélt, hogy a régebbi csoportokban, amelyeket Kaltes-asszony Földjéről a beavatottak társadalma küldött, kivételes képességű emberek voltak, akik minden követelménynek megfeleltek. Ugyanis a kaltesi birodalomban csak az olyan egyének vállalhattak hosszabb Égi-járműves utazásokat, akik minden tekintetben kiállották a megterhelő repüléseket. Kaltes-asszony birodalmában sem volt mindenki teljesen egészséges ember, mivel 100 közül 1-2-nek nem született gyermeke, tehát ilyeneket nem küldhettek oly hosszú útra, hogy a Joli-Tórem Földjére bizonyosan megérkezzenek. Az orvosok minden jelentkezőt megvizsgáltak és a küldötteket vércsoportonként fele-fele arányban állították össze. Az Egi-járműveken visszaérkezők jelentései alapján megvizsgálták Joli-Tórem földjének sok lakóját. A látogatások után megállapították, hogy Joli-Tórem és Kaltes-asszony Földjének ember társadalma 2-2 vércsoportból áll. Így a Kaltes-asszony Földjéről érkezők vérfrissítők lesznek, s ezért az elszaporodó emberiség fejlődése várható. Azért vizsgálták meg oly gondosan a tökéletesen egészséges küldötteket, hogy az értelmesebb emberiség Joli-Tórem Földjén is kifejlődjön. Eleinte kisebb, játékos állatkákat is hozott az ifjúság magával: Pulikat, delfineket és más kedvenceket, és azok a templom-gazdaságok környékén elszaporodtak. A későbbiekben magvakat és gyümölcsfák szaporító vesszőit hozták, mint ahogy jelenleg is nemesített magvakat osztottak szét a beavatottak között, hogy azokat Joli-Tórem Földjén elterjesszék. Megjegyezte, hogy eddig a kaltesi embereket azért küldték, hogy az emberi nem fejlődését a legszívósabb fiatalsággal gyorsítsák meg.
Az Étkezési szünet előtt elmondta a beavatottaknak, hogy ugyanúgy, mint eddig, a 25 személyes beavatott tábort Égi járművökön fogják a Ménes város melletti Abodba szállítani. A mindenkori harmadik napi Nagyszala rovót is magukkal viszik.
Mivel Bothon, Esthon és Sába fejedelmei a várt beavatottak megérkezése után nem vettek részt a kegyhelyi tanácskozásokon, ezért lovasaik élén Ménes városa elé lovagoltak, ahol Abod városában előkészítették a pusztaszeri lovasversenyt, amely minden idők legszervezettebb ünnepélyének ígérkezett.
A 24 beavatott Szakharc kegyhelyének oszlopcsarnokában várta a harsonás jelzést. Közben a rovók által lejegyzetteket végigtárgyalták. Elcsodálkoztak Kaltes-asszony Földjének magasabb fejlettségén és ennek kapcsán a további fejlődés lehetőségéről tanácskoztak. Sikila vezetésével bőséges étkezéssel kedveskedtek a Ménes birodalombeli papnők és az arbag rokonsági kegyhegy Tűzőrző leányai, míg a hűsítő italokat az apród-papnők szolgálták fel.
A főpapi vendégszállásról jelezték Tenisur megérkezését az Égi küldöttek társaságában. Mivel ezen csoport 4 férfiből és 3 papnőből állott, mindegyik magával hozta deszantját és pergőjét, amellyel az egyes szakcsoportok megbeszélési idejét szabályozták. Mivel Sikilát minden nap kioktatta Tenisur a másik napi megbeszélés tervezetéről, a Ménes Birodalombeli papnőkkel és rimalányokkal a tanácskozás rendje lehetőségeit latolgatták.
Tenisur mindjárt elsőként küldetésének a legkényesebb feladatát adta elő. Társföldünk, előttünk 10 000 tűzszerzési évvel sajnos ott tart, hogy a korcs és nyomorék születések nagy száma és közlekedési balesetek következményei miatt az új nemzedék születését szabályozniuk kellett. A három Égi-Birodalombeli papnő gondosan kezelt szaporító anyaggal a már meglévő állatállományt akarja Egi módszerekkel nemesíte
235
J
|