Napjaink történelme : Izraeli katonai gépek a magyar légtérben - 55/2010. (III. 11.) Korm. rendelet szerint jogszerűen. |
Izraeli katonai gépek a magyar légtérben - 55/2010. (III. 11.) Korm. rendelet szerint jogszerűen.
2010 március 20-a körül hatalmas vihart kavart a médiában, hogy izraeli kémrepülőgépek jelentek meg Magyarország légterén. Lásd ITT Vita folyt - egy állítás, egy tagadás , pro, kontra, - hogy történt-e jogsértés. Nos a rendelet szerint jogszerűen startoltak át Ferihegyen. Ime a Bajnai által aláírt kormányrendelet 2010 március 15-re dátumozva az életbelépése, azaz felhatalmazást adva és ezt követően pofátlanul és nyilvánossan repülhettek. Van bőr a pofájukon és merszük, - elég csak a dátumra (márc. 15) gondolni, - saját arcukra szabni a rendeleteket. Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a Szent Korona tan (alkotmánya) értelmében az ilyen alábbi és hasonló rendeletek a parlament és a nemzet felhatalmazása nélkül semmisnek tekintendők. Tanulság: Ez is egy példa hogyan árulják el és ki az országot a hazaárulók, mert akinek egy ilyen rendeleten szerepel az aláírása az hazaáruló, mind egytől egyig Antal(l) Józseftől Gyurcsányon át Orbánig a liblingjeivel együtt.
55/2010. (III. 11.) Korm. rendelet
a befogadó nemzeti támogatás részletes kormányzati feladatairól
A Kormány a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 37. § (2) bekezdés a) pontjában, 50. § (4) bekezdésében és 207. § (1) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed
a) a Miniszterelnöki Hivatalra, a minisztériumokra,
b) a megyei közgyűlés elnökére, a főpolgármesterre,
c) a megyei, fővárosi védelmi bizottságokra, a helyi védelmi bizottságokra, illetve a polgármesterekre (a továbbiakban együtt: területi és helyi védelmi igazgatási szervek),
d) a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 43. § (1) bekezdésében meghatározott, a honvédelmi felkészülés egyes feladatainak ellátásában részt vevő szervekre,
e) a gazdasági és anyagi szolgáltatásra kötelezettekre.
(2) E rendelet szabályait kell alkalmazni a NATO-vezetésű erők Magyar Köztársaság területén való elhelyezését, átvonulását, illetve alkalmazását biztosító befogadó nemzeti támogatás tervezésére és végrehajtására az Országgyűlés vagy a Kormány által jóváhagyott NATO-műveletek során.
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. befogadó állam: a Magyar Köztársaság, amely befogadja a NATO- vezetésű művelet során a NATO, illetve a küldő állam fegyveres erőit, szervezeteit, részükre polgári és katonai támogatást biztosít, lehetővé teszi a területén való áthaladásukat vagy működésüket,
2. befogadó nemzeti támogatást igénylő levél: a NATO műveleti parancsnokság által elkészített és a befogadó államnak címzett dokumentum, amelyben a NATO megigényli a befogadó nemzeti támogatást, és kezdeményezi annak teljesítéséhez szükséges feltételek kialakítását,
3. befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó egyetértési nyilatkozat (a továbbiakban: egyetértési nyilatkozat): a befogadó állam képviselője és a felhatalmazott NATO műveleti parancsnok által aláírt megállapodás, amely kifejezi a befogadó állam és a NATO szövetséges erők befogadó nemzeti támogatás nyújtására, illetve fogadására irányuló szándékát és az ezzel összefüggő felelősség vállalását,
4. fő tervező konferencia: a NATO műveleti tervezési rendszerében megszervezésre kerülő tervezési konferencia, amelynek eredményeképpen a befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó technikai megállapodás véglegesítésre kerül,
5. indító tervező konferencia: a NATO műveleti tervezési rendszerében megszervezésre kerülő tervezési konferencia, amelynek eredményeképpen a befogadó nemzeti támogatás tervezéséhez szükséges koncepcionális igényjegyzék összeállításra kerül,
6. képesség katalógus: a befogadó állam által összeállított, a NATO-művelet érdekében felajánlható polgári és a katonai képességeket tartalmazó adatok összessége, amelyet az érintett NATO műveleti parancsnokság a műveletek kezdeti tervezési feladataihoz felhasználhat,
7. koncepcionális igényjegyzék: a NATO műveleti parancsnok által koordinált és a küldő állam által készített, egy meghatározott műveletben tervezetten részt vevő erőket és eszközöket, valamint a részükre igényelt humán és anyagi erőforrást, szolgáltatást és infrastruktúrát tartalmazó tervezési dokumentum,
8. küldő állam: az erőit, szervezeteit, anyagi készleteit vagy a többnemzeti erők nemzeti elemeit a NATO-műveletben felvonultató olyan ország, amely a befogadó állam területén való elhelyezése, átvonulása vagy alkalmazása során annak polgári és katonai támogatását igényli,
9. logisztikai szemrevételezés: a NATO műveleti tervezési rendszerének keretében a művelet térségében végrehajtott helyszíni bejárás,
10. NATO-művelet: támadás, védelem, mozgatás, logisztikai támogatás, manőver, illetve valamely hadászati, hadműveleti, harcászati feladathoz kapcsolódó, támogatási, kiképzési vagy igazgatási feladat végrehajtása, amelynek részét képezik a gyakorlatok is,
11. a NATO-művelet befogadó nemzeti támogatását irányító bizottság: a NATO műveleti, logisztikai támogatás vezetési rendszere keretében a művelet teljes időtartama alatt működő bizottság, melynek társelnökei a NATO műveleti parancsnok, valamint a befogadó állam felhatalmazott képviselői, tagjai a küldő állam és a befogadó állam polgári és katonai képviselői,
12. NATO műveleti parancsnok: a NATO vezetési rendjében az a kijelölt összhaderőnemi vagy haderőnemi parancsnok, aki a NATO-művelet vonatkozásában a befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos tárgyalások vezetésére, a befogadó nemzeti támogatás tervezésére és végrehajtásának koordinálására jogosult,
13. összhaderőnemi, haderőnemi végrehajtási megállapodás: az 1949. április 4-én, Washingtonban aláírt Észak-atlanti Szerződés V. cikk, vagy egy kiemelt komplex NATO-vezetésű művelet során a NATO műveleti parancsnok, a fogadó állam és küldő állam között a technikai megállapodás alapján aláírásra kerülő két-, vagy többoldalú dokumentum,
14. részletes szükségleti jegyzék: a NATO műveleti parancsnok által koordinált és a küldő állam által készített, a befogadó állam felhatalmazott képviselője által ellenjegyzett, egy meghatározott műveletben részt vevő erőket és eszközöket, valamint a részükre igényelt humán és anyagi erőforrást, szolgáltatást és infrastruktúrát tartalmazó részletes tervezési dokumentum,
15. technikai megállapodás: az egyetértési nyilatkozat alapján aláírásra kerülő, a befogadó állam és a NATO műveleti parancsnok által aláírt, egy meghatározott műveletre, feladat végrehajtására vonatkozó dokumentum, amely tartalmazza a befogadó nemzeti támogatás részletes rendjét, a lebonyolítás felelőseit, fő elveit, valamint a részletes pénzügyi és jogi szabályokat,
16. záró tervező konferencia: a NATO műveleti tervezési rendszerében megszervezésre kerülő tervezési konferencia, amelynek alapján végrehajtásra kerül a logisztikai szemrevételezés, és amelynek eredményeképpen a küldő államok szerinti bontásban összeállításra kerülnek a részletes szükségleti jegyzékek.
3. § Az egyetértési nyilatkozat tartalmazza a befogadó nemzeti támogatás végrehajtásának általános feltételeit, különösen a befogadó nemzeti támogatás nyújtásának műveleti, logisztikai, pénzügyi és a jogi kereteit, a költségtérítés alapelveit. Az egyetértési nyilatkozatot a nemzetközi szerződésekkel kapcsolatos eljárásról szóló 2005. évi L. törvényben foglalt feltételek fennállása esetén nemzetközi szerződésbe, egyéb esetben nemzetközi szerződésnek nem minősülő megállapodásba kell foglalni.
2. A befogadó nemzeti támogatás feladatrendszere, az igények kielégítésének rendje
4. § (1) A befogadó nemzeti támogatás feladatrendszere magában foglalja
a) az 1. § (1) bekezdésében felsorolt szervek tervezési, koordinációs, irányítási és végrehajtási tevékenységét,
b) a befogadó nemzeti támogatás végrehajtása érdekében megkötött megállapodásból származó kötelezettségeket,
c) a befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos tervek és jegyzékek kidolgozását,
d) a polgári munkaerő, az anyagi javak, az ingatlanok és ingó dolgok, valamint a gazdasági és anyagi szolgáltatások biztosítását.
(2) A befogadó nemzeti támogatást igénylő levél befogadó állam által történő átvételét megelőzően, a várható befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó igények teljesítésére való felkészülés során a nemzetgazdaság védelmi felkészítése és mozgósítása feladatai végrehajtásával kapcsolatos külön jogszabály rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
5. § (1) A befogadó nemzeti támogatást
a) elsősorban önkéntes alapon, a befogadó állammal vagy a vállalkozásokkal kötött visszterhes szerződés útján,
b) a Hvt. szerinti feltételek fennállása esetén gazdasági és anyagi szolgáltatás igénybevételével
kell biztosítani.
(2) A befogadó nemzeti támogatást képező erőforrásokat és szolgáltatásokat a befogadó állam jogrendje, nemzeti érdekei, valamint nemzetgazdasága lehetőségeinek figyelembevételével kell rendelkezésre bocsátani.
(3) A befogadó nemzeti támogatást a technikai megállapodásban, illetve az összhaderőnemi, haderőnemi végrehajtási megállapodásban rögzítettek szerint térítés ellenében kell biztosítani. Az igényelt befogadó nemzeti támogatásról döntésre jogosult a térítési kötelezettség alól mentesítést engedélyezhet.
3. A befogadó nemzeti támogatás irányítása
6. § A Kormány a befogadó nemzeti támogatás megszervezése és irányítása érdekében meghatározza a befogadó nemzeti támogatás nemzeti feladat- és szervezetrendszerét, és ennek keretében - a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tarozó befogadó nemzeti támogatások kivételével - dönt a befogadó nemzeti támogatásról.
7. § A honvédelemért felelős miniszter
a) dönt a gyakorlatok, gyakorlások, felkészítések, egyéb kiképzési feladatok, konferenciák, továbbá a hazai bázisú, NATO által akkreditált szervezetek működésének befogadó nemzeti támogatásáról,
b) előkészíti a befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó nemzetközi szerződéseket,
c) megköti az a) pontban meghatározott befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó igények teljesítéséhez szükséges - nemzetközi szerződésnek nem minősülő - megállapodásokat.
8. § A Kormány tagja, a Hvt. 43. § (1) bekezdésében meghatározott, a honvédelmi felkészülés egyes feladatainak ellátásában részt vevő szerv vezetője a befogadó nemzeti támogatás hatáskörébe tartozó feladatainak tervezése és végrehajtása érdekében
a) meghatározza a befogadó nemzeti támogatás ágazati feladatait,
b) kijelöli az irányítása alá tartozó önálló szervezeteket, valamint ezek területi szerveit a befogadó nemzeti támogatás ágazati feladatainak végrehajtására,
c) összeállítja a befogadó nemzeti támogatás ágazati feladatainak végrehajtásához szükséges tervet,
d) együttműködik a honvédelemért felelős miniszterrel a 7. § b) és c) pontjában meghatározott nemzetközi szerződések, illetve megállapodások előkészítésében,
e) együttműködik a honvédelemért felelős miniszterrel az Országgyűlés, illetve a Kormány befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos döntéseinek végrehajtásában.
9. § A területi és helyi védelmi igazgatási szervek a befogadó nemzeti támogatás területi és helyi feladatainak megtervezése és végrehajtása érdekében
a) összehangolják a befogadó nemzeti támogatás területi és helyi szintű feladatait,
b) meghatározzák az irányításuk, vagy felügyeletük alá tartozó szervek, személyek befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos feladatait,
c) összeállítják a területi és helyi befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó intézkedési terveket.
4. A befogadó nemzeti támogatás tervezésének és végrehajtásának rendje
10. § Az ország védelméhez kapcsolódó befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos feladatokat az ország fegyveres védelme tervének részeként kell kidolgozni.
11. § (1) A minisztériumok, valamint a területi és helyi védelmi igazgatási szervek a befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó terveiket a védelmi igazgatás intézkedési tervrendszere részeként készítik el.
(2) A befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó tervezést a NATO-műveletre vonatkozó részletes szükségleti jegyzék alapján kell végrehajtani.
12. § A befogadó nemzeti támogatás tervezése során az egyetértési nyilatkozatot, a technikai megállapodást, az összhaderőnemi, haderőnemi végrehajtási megállapodást, valamint a befogadó nemzeti támogatás végrehajtására vonatkozó intézkedési terveket a nemzeti érdekek, valamint a műveleti és anyagi NATO- szabványok együttes figyelembevételével kell előkészíteni.
13. § A Kormány hatáskörébe tartozó befogadó nemzeti támogatás nyújtására irányuló igény esetén a honvédelemért felelős miniszter a képesség katalógus átadásával tájékoztatja a NATO illetékes parancsnokságát a Magyar Köztársaság befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó képességeiről.
14. § (1) A képesség katalógust a honvédelemért felelős miniszter készíti el.
(2) A képesség katalógusnak tartalmaznia kell
a) a Magyar Köztársaság befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos ügyekben illetékes kapcsolattartó szervezeteit, azok elérhetőségét, a befogadó nemzeti támogatás nemzeti struktúráját, koordinációs és irányítási rendszerét,
b) a fogadó létesítményeket: vasúti ki- és berakóállomásokat, folyami kikötőket, repülőtereket, határátkelőhelyeket,
c) az egészségügyi ellátás biztosításához felajánlható képességeket,
d) a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos képességeit.
15. § (1) A NATO-vezetésű művelet befogadó nemzeti támogatásának tervezése a műveleti tervezés része, amely a NATO műveleti parancsnok által aláírt befogadó nemzeti támogatást igénylő levél átvételével kezdődik.
(2) A befogadó nemzeti támogatás tervezésének szakaszait a NATO-vezetésű művelet függvényében a honvédelemért felelős miniszter által kijelölt személy a NATO műveleti parancsnokkal együttműködve határozza meg.
(3) A befogadó állam megfelelő szintű képviselője
a) együttműködik a NATO műveleti parancsnokkal az indító-, fő-, illetve záró logisztikai tervezési konferenciák megszervezésében,
b) részt vesz a többnemzeti erőkre vonatkozó befogadó nemzeti támogatás - NATO műveleti parancsnok által koordinált - küldő államok közötti tervezésében.
16. § (1) A Kormány tagja, a területi és helyi védelmi igazgatási szervek a befogadó nemzeti támogatásra vonatkozó igény gazdasági és anyagi szolgáltatás elrendelésével történő biztosításának tervezése érdekében - adatszolgáltatás céljából - megkereséssel fordulhatnak a hadkiegészítő parancsnokságokhoz.
(2) A megkeresés esetén a hatáskörrel rendelkező igénybevételi hatóság a megkeresés tartalmának megfelelően egyszeri adatszolgáltatást írhat elő a gazdasági és anyagi szolgáltatásra kötelezettek részére.
(3) A megkeresett hadkiegészítő parancsnokság a megkereső szerv részére - a megkeresés tartalmának megfelelően - adatot szolgáltat az egyszeri adatszolgáltatás alapján pontosított nyilvántartásában szereplő, nemzeti igénybevételi célú kijelölés hatálya alatt nem álló technikai eszközökről, ingatlanokról és szolgáltatásokról. Az adatszolgáltatást a védelmi igazgatás zártkörű informatikai rendszerén, elektronikus úton kell teljesíteni. Az adatszolgáltatása során személyes adatok átadására nem kerülhet sor.
17. § A NATO-műveletek befogadó nemzeti támogatására vonatkozó részletes pénzügyi intézkedéseket és költségtérítési eljárásokat a technikai megállapodásban, illetve összhaderőnemi, haderőnemi végrehajtási megállapodásban kell meghatározni.
18. § (1) A záró tervező konferencia során végrehajtásra kerülő logisztikai szemrevételezésen a befogadó állam részéről az érintett ágazatok, területi és helyi védelmi igazgatási szervek, valamint katonai szervek képviselői vesznek részt.
(2) A részletes szükségleti jegyzékeket a befogadó állam felhatalmazott képviselője a logisztikai szemrevételezést követően ellenjegyzi.
(3) A befogadó állam által kijelölt nemzeti támogató erőkre és eszközökre vonatkozó információkat a honvédelemért felelős miniszter biztosítja a NATO műveleti parancsnok részére.
19. § A NATO-művelet befogadó nemzeti támogatására vonatkozó megállapodásokat, részletes szükségleti jegyzékeket csak a NATO műveleti parancsnokkal, a befogadó állam és az érintett küldő állam képviselőivel történt egyeztetést követően írásban lehet módosítani.
20. § A küldő államok által igényelt beszerzésekre és szolgáltatásokra vonatkozó szerződések megkötését, teljesítését a honvédelemért felelős miniszter által kijelölt szervezet koordinálja.
21. § A NATO-művelet befogadó nemzeti támogatással kapcsolatos feladatai végrehajtásának időszakában a NATO műveleti parancsnokság és a befogadó állam közötti folyamatos koordinációt a NATO-művelet befogadó nemzeti támogatását irányító bizottság végzi.
22. § (1) Ez a rendelet 2010. március 15-én lép hatályba.
(2)-(3) 1
(4) A (2)-(3) bekezdés e rendelet hatálybalépését követő napon a hatályát veszti.
Bajnai Gordon s. k.,
miniszterelnök
|