NemzetHír --- Ébredj, Magyar!
Pontos idő
 
 

 

 
 
 

 

 

 

 

 
 L I N K E K
 Bannere


 

Hirdetés

Székely Nemzeti Tanács (SZNT)

 

 

 

 


Hozzáadás a kedvencekhez!

  Ön is lehet cikkíró!
e-mail cím:
nemzethir@citromail.hu
nemzethir@yahoo.com

Az oldal  Mozilla Firefoxban működik optimálisan.

 Kinézeti hibák jelentkezhetnek.
Minden jog fenntartva!
 
Történelmünk: X. sz.-ig
Történelmünk: X. sz.-ig : ARVISURA I kötet/Sikila és Töröngöj rovása Kr. e. 3981-3965. (59-75. m.t.é.)

ARVISURA I kötet/Sikila és Töröngöj rovása Kr. e. 3981-3965. (59-75. m.t.é.)


Sikila és Töröngöj rovása Kr. e. 3981-3965. (59-75. m.t.é.)

A 40. medvetoros évben Nimród 8 fejedelmes Birodalmában felépült az új főváros, amelyet egy Ninive nevű beavatott építő tudós tervezett Buda kőfaragó fejedelem nemzetségéből. A várost az oroszlánvadász Nimród jelképével, oroszlános-kapukkal látta el. Mire rovó-deákjainak és pateszijainak temploma kész lett, a birodalmi Nagy­palota is felépült. Mielőtt a város névadása megtörtént volna, azt az építő tudósról már mindenki csak Ninivének nevezte.

Az őslakók a folyót Idaglatnak, míg az ataiszi népek Tigrisnek nevezték. Az őslakók Buranum folyóját a menekülők először csupán Rátnak, majd később, a Mari biroda­lombeliek után Rátermek, azaz Istenek folyójának hívták. Nimród lovasokat küldött Ordoszba, hogy a templom- és városszentelési ünnepélyre beavatottaikat küldjék el.

Mivel Temere lovasbaleset következtében meghalt, nejét, Sikilát az új lovasfejede­lem, Nemere vette el feleségül. Ez annál is inkább esedékes volt, mert Havarut, a leg­magasabb képzettségű beavatott fejedelem összehívta az ataiszi népek Nagyszaláját Ménes birodalmába. Ezen százévenként összehívandó Holdhónapi összejövetelnek az idejét a 70. medvetoros év nyarára jelezték. Minden beavatottnak a Nílus áradásának időpontjára meg kellett érkeznie Ön városába. Az ezen alkalomra épített Havarut vá­rosában volt a legnagyobb ünnepély, amelyen a várost felszentelték. Ezen rendkívüli eseményt kötötte össze Nimród a város- és templomszenteléssel, ahol birodalmának a beavatottjai várták a Nagyszalára érkezőket és 12 beavatott jelenlétében az egyigaz Isten templomát felszentelték. Mire az oroszlános kapuk leleplezését akarták elvégez­ni, a beavatottak létszáma 21-re nőtt. Még a Melegvizek Birodalmából is megérkezett Tardos és Pilis ifjúsági beavatott az ahájok földjén keresztül, székihun lovasok kísé­retében.

Sikila vezetésével Nemere lovasfejedelem indult el 100 lovassal, köztük Aháj tár­kányfejedelemmel és egy Kissi nevű ifjúsági aranyasszony arbag-rimalánnyal, akit Aháj indulásuk előtt, a 70. medvetoron vett el feleségül. Húsvét napjának hajnalán érkeztek Ninivébe, amikorra a városszentelési ünnepélyt kitűzték. Ekkor Sikila és Kissi is azt jelentették a férjeiknek, hogy a Nagyszala ünnepségein kisgyermek születését várják.

Az ünnepségek elmúltával, 300 lovas kíséretében megindultak a Híres-Kapu irá­nyában, a másik újváros, Hetevaret térségében Havarut felé, ahol a Sós-tavaknál Ka­run beavatott fejedelem várta őket, hogy az ünnepségekre előkészülhessenek.

Ataiszi szokások szerint a településeket itt is 20-25 évenként újjáépítették. Legelő­ször Ten vitéz, Aran fejedelmi lány férje épített a Turra hegyeiből hozott kövekből egy várost, amit Ten-nek neveztek. Mellette a fia, Ménes építette fel Ősten kegyhelyét, és azt papi várossá tette. Ménes fia, Nap-Kira az apja hódításai nyomán új várost ho­zott létre, Ön napisten városát, amit a beavatottak vezetésével Amun papjai 45 000 áradási év feljegyzéseivel gazdagítottak. Ménes fia gondosan áttanulmányozta a titkos feljegyzéseket, és azt tudta meg, hogy az Üvöltő Vízisárkány gyakran idézett elő nagy éghajlat változásokat, majd Hárpia-Tórem a Holdat Joli-Tórem Földjének irányítot­ta. Azonban Kaltes-asszony ezen gonosztettet úgy hárította el, hogy a Holdat haladá­si irányából kitérítette. Azonban Atlantic ezen súrlódás miatt elkezdett süllyedni és borzalmas kő és hópor zúdult a Földünkre. A nagy hideg elől sokan menekültek a

223


melegebb vidékek felé. Ezen éghajlat ingadozások elől menekítették a beavatott, Kaltes-asszony Földjéről jött leszármazottak feljegyzéseiket a papok kegyhelyeire. Ebben Ten vitéz mágus utódai is segítségükre voltak.

Amikor Nap-Kira 15 éves lett, megkérte Amu főpap leányának kezét. Így született meg Amun-Om, a Napisten városa. Samasna Pistije nagy papi segédlettel és kiképzett templom-gazdasági vezetőkkel érkezett meg a felszentelésre, és átvették Ménes biro­dalmának irányítását Úr városának magasabb műveltsége szerint.

Ménes második fia, Narmen új települést létesített Úr városbeli segítséggel és a kis Tébát szellemi központtá varázsolták. Városának felszentelésekor meghalt Ménes. Téba szentélyébe temették el. Az ataiszi ősi vallás hívei alávetették magukat Úr város törvényeinek és szokásainak, mivel a legújabb Kaltes-asszony szekerén érkezettek magasabb fokú szellemi műveltséget hoztak magukkal, és az éhséget az uralmuk alatt lévő területeken megszüntették.

Orsur, a Mari birodalombeli aranyasszony legnagyobb fia megöregedett és a sok felesége ellenére sem volt gyermeke. Így Ménes harmadik fiát örökbe fogadta. Hór­Aba papnak tanult és nazírságot fogadott. Őrsur halála után örökölte Órsur birodal­mát. A főpapságot Szakara mágusra ruházta át. Feleségül vette Őrsur legfiatalabb fe­leségét és Szalajkától sok gyermeke született. Új várost építtetett, s mivel a felesége után a mágusnak a veje is lett, a fejedelmi várost Szakharának nevezték. Amíg az át­költözés tartott, Őrsur városát újjáépíttették, ahol később a gyermekei székeltek.

Hor-Aba legnagyobb fia, Athotis pedig felépítette Anu városát. Később felépíttet­te Hetevaret uralkodói várost és Bothon-Esthon birodalmai felett uralkodott. Kadha­fi mágus pedig egy tengeri birodalmat létesített és Etur fejedelem népével felvette a kapcsolatot.

Hetevaret ura Kadhafi volt, akinek felmenő rokonai mindig Ibos napján, a Nílus vízáradásának napján választottak maguknak feleséget. Fiúgyermekei a legtöbb eset­ben kilenc holdhónap utáni két héten belül születtek, s így a Ménes birodalom alapí­tója negyedik fiának a nevét örökölték a Nagy Féran névadó naptár szerint. Ez a mos­tani, tengeri hajós beavatott személy már a 24. Kadhafi volt, aki a Kerétáról induló Nagyvizek hajózási útvonalait jól ismerte.

Aháj ifjúsági tárkányfejedelem lovasai közül az ahájok, Baka-szkíták és etruszkok a honvágyuk miatt megszöktek a 70. medvetoros évnek Húsvéd lakomája utáni Húsvéd hajnalán. Így Ninive felszentelési ünnepe után nem maradtak meg csak Ragyolc, Rohonc, Ferenc, Miskolc, Tiszolc és Tapolc nevű kabar tárkányok, akik, bár a többi lovasokkal együtt unták az ittlétet, de oly távol voltak Ordosztól, hogy nem tudtak megszökni. Így a Sós-tavak melletti Kapuvár helységben végleg Aháj tárkányfe­jedelem szolgálatába álltak. Ők is érdeklődve nézték, hogy Kapuvár mellett már épül az új település, amelyet a vándorlovasok után Hikszosz-várnak neveztek. Itt ugyan­úgy, mint sok más településen, asszonyuralmi szokások értelmében a férfinépség el­hajózott, vagy földet művelt a táplálékos folyók dombhátain. A leányok maradtak az anyjuk körül és ha ismeretlen lovasok kerültek a Híres-Kapuba, amelyiket a Nagy­asszony dolgosnak talált, az egyik férjhezadásra alkalmas leányát hozzá adta feleségül. Amikor a szaporodás miatt nem fértek el a többiek között, a szokások szerint 10 fia­tal házaspár összeállott és a munkahelyek valamelyik kiemelkedő pontján új telepü­lést létesített. Amennyiben az őszülők már kihaltak a legrégebbi településről, úgy annak a romjaira építették fel lakhelyüket. Amikor valakinek azon ötlete támadt, hogy állataik részére kutat ássanak, néha 5-10 települési réteget is találtak. Aháj fel­jegyzése szerint az új településnek a legvállalkozóbb természetű építőnek a nevét ad­224


ták. Így született meg Ninive neve is, mielőtt Nimród a városának nevet adott volna. Húsvét hajnalán hozzájuk csapódott egy barszil leányka. A kabar ifjak maguk elé ül­tették a nyeregbe, s végül kézről-kézre adva Ferenc tárkánynál kötött ki. Aháj azon­ban megesküdtette tárkányát, hogy nem engedi magát a Nagyszala ünnepség előtt el­csábítani. Ugyanis az árva leányka legközelebbi hozzátartozói Becseán kun települé­sen laktak. Viszont a lánykának hasznát is vették, mert segített mosni és mosogatni.

Három nappal a Nílus áradása előtt érkeztek Hetevaretbe, ahol Kadhafi beavatott vendégül látta az Ordosz, Nimród és Magyarka térségből érkezőket, a Nagyvízről szállított ételekkel kedveskedve nekik.

Furcsa népek laktak a Nílus forrásvidékén, ahol még ahájok is éltek. Ugyanis Mé­nes fejedelemnek a 4 fián kívül még nagyon sok leánya volt. Nagy igényeik miatt azonban nem voltak kapósak, ezért apjuk halála után Hor-Aba birodalmába költöz­tek, ahol jobb híján íjászokhoz mentek feleségül. Így aztán utódaik a Híres-Kapu kör­nyékén szaporodtak el. Itt még a 24 Hun Törzsszövetség kalandozó lovasaiból is akadtak, akik az asszonyuralom alá hajtották fejüket és a Híres-Kapuban védték Mé­nes birodalmát.

Ninivében sok érdekes ember telepedett le. Amikor Nimród vadászatokra ment, sok apró állatkölyköt hozott haza a gyermekeinek érdekességként. Ezek között sok oroszlánkölyök is akadt, akik a gyermekeivel játszadoztak. Egyik fia szúrós szemű beavatottként született, akit 3 élő nagyszülője miatt 3 szótagos névvel Dánielnek ne­veztek. Ez a kisfiú akkor kezdett el járni, amikor édesapja állatkölyök rajcsúrjába nyolc kis oroszlánt hoztak. Ezekkel a játékos állatkákkal a kis Dan összebarátkozott. Ha később a felnőttekre ezek a gyorsan növő állatok haragudtak is, a velük együtt ját­szadozó gyermekekkel fenntartották a barátságot, mivel mindennapos együttlétük megszokott volt. Különben is, a nagykorúvá lett Dan magas fokú beavatottá fejlődött, akinek a szúrós tekintete a ketrecbe zárt állatokra is nagy hatással volt. Egy alkalom­mal kisgyermek esett be az oroszlánok vermébe. Az állatokat látogató felnőttek meg­rémültek, de Dan a vele együtt felnőtt és dühös oroszlánokat név szerint szólította és bement az oroszlánok közé. A megrémült gyermeket karjaiba véve, lassan hátrálva, szúrós szemeit az oroszlánokra szegezve sértetlenül kijött az oroszlánok verméből. Ennek az eseménynek hamar híre ment. Mire az elbeszélés a hetedik határban is be­szélgetés tárgyává lett, már mint csodáról beszéltek. Aháj ezen beszédek hatása alatt rótta le emlékül Nimród egyik fiának különleges esetét, mivel Nimród már nem tu­dott eljönni a havaruti Nagyszalára, hanem az egyetlen beavatott képességgel bíró fiát küldte el.

Sikila nagyon összebarátkozott Dan beavatottal, mivel sok, eddig ismeretlen ese­ményt tudtak elmondani egymásnak és jót nevettek azon, hogy Kadhafi hajósgazda vendégségében már úgy adták elő a vele történt régebbi eseményt, mintha bünteté­sül zárták volna be az oroszlánok vermébe, de az éhes oroszlánok, mint hízelgő kis­macskák, lábához leborultak. Ezért a mesebeli és kegyetlen király megkegyelmezett azon erős hitű fiúnak, akit még az állatok királyai sem bántottak.

Bene ifjúsági fősámánt meglepte, hogy Ten vitéz és Ménes leányai mind a Híres­Kapu környékén telepedtek le, hogy a hegyek közül támadó kalandozók soha ne ér­jék el Ménes birodalmának szívét, hanem az idegenekkel összeházasodó leányági ro­konaik védjék meg a birodalmat.

Töröngöly beavatott is olyan sokat rovó lovas volt, mint Aháj, aki Kadhafi elbeszé­lését rótta le Ten vitéz rovása után. Ugyanis Arvisura-Anyahita, amikor Van fejede­lemfit világra hozta, lábaira megbénult, ezért kisfia körülötte tanult meg járni. Utá­

225


na, ha valamitől megijedt, mindig az édesanyja mellé bújt. Ilyenkor az anyja az ijedt­ségét mindig mesékkel oldotta fel. Nősülni is úgy vállalkozott, hogy a síksági hun fe­jedelem eljött gyermekeivel az Aranyasszonyok ünnepére. Vendéglátás közepette Van fejedelemfinek nagyon tetszett a hun fejedelem középső kislánya, a szófogadó Do­rozsma és a kislányt hajnaltánc után megcsókolta. Dorozsma sírni kezdett és addig nem hallgatott el, amíg a fejedelemfa meg nem ígérte, hogy elveszi majd feleségül. Van fejedelemfa, hogy a lánykát megvigasztalja, kérte, jöjjön be az édesanyjához. Anya­hitának bevallották a megtörtént fiatalkori eseményt. A menynek való Dorozsma na­gyon megnyerte Anyahita tetszését. Ősi szokás szerint a nagyobb gyermekek otthagy­ják a szülői házat, de a legkisebb mindig otthon maradt. Így az Aranyasszony körébe küldte a fiát a síksági hunokhoz és Dorozsma Arvisura-Anyahita kegyhelyére jött fi­atal asszonyként. Haláláig ő ápolta az aranyasszonyt, de a kilencedik gyermekének születésekor Dorozsma meghalt. Van nagy bánatában a tűzőrző lányok segítségét kér­te, akik gyermekeit az egyik tűzszerzési ünneptől a másik tűzszerzési évig gondozták. Arvisura-Anyahita a fiával közösen azt állapította meg, hogy a tűzőrző lányok közül az Agaba származású Kati ikertestvére, Katika a leggondosabb gyermekápoló, akit aztán Van fejedelemfa a Hegyi-Ünnepélyen feleségül vett. Ezek után az ifjú pár és Ar­visura-Anyahita a Kaltes-asszony szekerén érkezők részére megszerkesztette az első Féran névadó-rovást, amely az Égitestek járása alapján készült el. Ezt a bizonyos Férant aztán népcsoportonként továbbfejlesztették és az ataiszi népek Ataisz pusztu­lásakor magukkal vitték. Anyahala Gafidél, míg Dorozsma Gyak napján meghalt. Ennek a névadó naptárnak az alapján kapta meg a nevét az oroszlánok megszelídítő­je, Dániel is, aki Nimród birodalmi vezető beavatottjaként most Kadhafi vendége volt. Bármilyen kedves vendégek is voltak, lovaskísérettel Havarutba lovagoltak, ahol a Nílus áradásának napján, a 9324. tűzszerzési évben a Nagyszalát ünnepélyesen meg­nyitották. Maga a Kegyhely csupán 25 személyes volt, amelyet a 12 személyes családi tűzőrző-helyből építettek újjá. Bothon, Esthon és Sába ura és a 21 beavatott a Min­dentudó rovó-deákkal vett részt a megnyitáson. A lovaskíséretek, papok és papnők csupán a fedett oszlopcsarnokban tartózkodtak. Innen a harmadik napon Anu kegy­helyre lovagoltak, ahol szintén három napig vettek részt a Nagyszala megbeszélésein.

A Havarut-Nagyszala megnyitása a 25 személyes kegyhelyen történt, a 24 Hun Törzsszövetség beavatottjainak elhelyezése pedig Hétváron volt. Itt nyert elhelyezést a 300 lovas Sikila, Töröngöly, Tardos és Pilis beavatottakkal együtt. Hét beavatott volt a vendéglátójuk. Bábel, Dániel, Ganna és Lagas beavatottakat az ünnepélyes megnyi­tás után Kadhafi Kadlarsa végvárban helyezte el szálláson. A többi Ménes-birodalom­beli beavatott és kísérete előrement és Anu kegyhelyén készítette elő a Nagyszala to­vábbfolytatását.

A Lóvárosból jött Arpach az ünnepélyes megnyitás után Karun kérésére, mint a legmagasabb képzettségű arbag-pateszi a hosszú élet titkáról és a rákos elhalálozásról tartott beszédet, ebben az Égiektől tanult gyógyítási módok legfőbb tanításaként a mértékletes és változatos életmódot és étkezést javasolta a résztvevőknek. Amíg az emberiség csupán vadászzsákmányból és gyűjtögetésből élt, gyakori volt az éhezés. Az ataiszi tudományok a megszelídített állatoknak tenyésztésével életbőséget teremtet­tek, és lehetővé vált a tartalékok gyűjtése. Lépcsős, majd öntözéses gazdálkodással az Égiektől kapott nemesebb magvakkal bőségesen ellátták a templomgazdaságokat és a kása ételek mellett elkezdték a lepény- és kenyérsütés bevezetését. Az állatok zsír készlete mellett a papi gazdaságban megjelent az étolaj előállítása. Megkezdődött az emberek és az állatállomány részére a tartalékolás és ezzel kezdetét vette az emberevés

226


megszüntetése. A vadászat és nagyállat-tartás mellett az emberek átlagos életkora 25­35 tűzszerzési év volt. A pateszik és a beavatottak templomgazdaságaiban a növényi eredetű ételek fogyasztása mellett az életkor már 35-50 tűzszerzési év volt. Az ehető gyökérfélék és a mesterségesen ültetett gyümölcsök fogyasztása mellett az életkor 40­55 tűzszerzési évre nőtt. Elkezdődött a gyógynövények gyűjtése az Égiektől megta­nult arbag-gyógyítási módok szerint. Szitás és kádas fürdők és a mértékletes életmód alkalmazása az életkort 45-60 tűzszerzési évre emelte fel. Minden templomgazdaság­ban bevezették az arbag gyógymódokat.

Az Égből jöttek tanítása nyomán az emberevés mellett a túlzott húsfogyasztást is megtiltották. Arvisura-Anyahita magával hozta az Élet-gyökeret, amelynek alkalmazá­sa új gyógymódot teremtett. A nyershús fogyasztóknál elterjedt “Egyen meg a Rák" nevű betegség az Élet-györekének ésszerű fogyasztásával gyógyítható. Égő-csipkebok­rok bogyóinak levével, növényi anyagok és gyümölcsök gyakori fogyasztásával, csupán galamb, nyúl és fürj hetenként egy-egy napi fogyasztásával és minden más hús fogyasz­tásának megszüntetésével minden ember szervezetében ellenanyag fejlődhet ki.

Amikor ide ért a beszédében, óriási hangzavar keletkezett. Havarut a kegyhelyről kiszaladva látta, hogy egy hatalmas Égi-Madár fülelsértő számunhangok mellett a fú­ves legelőre leszáll. Havarut a beavatottakkal együtt az érkezők felé ment. A földre la­pult lovasok is bátorságot kapva Karun beavatott fejedelmi személy jelzésére követ­ték a vendégfogadásra indult menetet az Égi-Madár felé, ahol Havarut fennhangon, pusztára szóló hangon, üdvözölte az Égieket:

- Kaltes-asszony szekerén érkező, Égi-tudású férfiak, örömmel üdvözlünk benne­teket a Nagyszalu tanácskozásain és a segítséget hozó nagyobb tudásotokat örömmel véve, előre is köszönjük az Égiek segítségét!

A két fejjel magasabb kaltesi küldött átölelte Havarut és Karun beavatott fejedel­meket és a többi beavatott felé meghajolva mosolygott. A lovasság és az élelmező cso­port tagjai kezüket felemelve üdvözölték a tőlük magasabb növésű, 12 főnyi küldött­séget. Ekkor a 12 érkező Égi-beavatott, és Havarut vezetésével még 12 Joli-Tórem Földjén élő legmagasabb fokozatú beavatott Havarut új Kegyhelyére távozott. A töb­bi beavatott az Égiek által hozott étkezési meglepetésekkel a szakácsok helyiségébe ment, ahol előkészítették az ünnepi lakomát.

Karun arbag ~ateszi folytatta az “Egyen meg a rák" betegség elleni védekezésről szóló előadást:

- A tisztátalan ételek fogyasztásától, valamint az emberek egymástól és az élet ne­hézségeitől való félelme miatt keletkező és gyógyíthatatlannak hitt betegségből úgy gyógyíthatjuk meg az emberiséget, hogy elejét vesszük a gyors halált okozó kóros je­lenségnek. Mivel a 8508. tűzszerzési évben hozott gyógyszereink már elfogytak, arbag tudományunknak gondoskodni kell arról, hogy az Égiek által hozott gyógyító csep­pek helyett hasonlót készítsünk. Mivel a “Fűben-Fában-Kövek-Vizek sokaságában van az orvosság", nekünk is meg kell tanulnunk az “Egyen meg a rák" rossz kíván­sággal megnevezett betegség gyógyítását.

Kürtök és dobok hangjai mellett étkezésre szólították a Nagyszalu tagjait. Az őrlo­vasok és a kísérő személyzet részére étkező sátrakban terítettek, míg a beavatottak és a vendégek részére a szent-sátorban lévő szövetség ládájára hordták az enni-innivaló­kat. Étkezés közben a tízezer tűzszerzési évvel magasabb műveltségű és tudású ven­dégek, a gondolatrezgések átvitelére való finom dobozkáikat elhelyezve, az asztalfőn a Nagyszalu beavatottjaival kicserélték a gondolataikat és véleményüket:

- Egi járművünkön még el tudtunk jönni Joli-Tórem társbolygónk beavatottjaihoz, 227

 

és az igen fejlett híradó dobozaink segítségével, a mai megbeszélést is hallgatva, elő­készítettük a magunkkal hozott gyógyszereinket.

- Az Úr város körzetében való legutóbbi leszállásunk alkalmával elhoztuk a Temp­lom-gazdaságokban történő irányított, tervszerű, bőséget adó gazdálkodás tudomá­nyát. Most Kaltes-asszonyunk Földjének tudósai azt kívánják, hogy hozzánk hason­ló építkezési módokat vezessetek be a birodalmaitokban, mert a 20-25 év alatt meg­semmisülő épületek a meghosszabbodott életkor miatt nem szolgálnak ki egy ember­életet. Ezért a tudósok-bölcsek sokasága sajátítsa el a mi építkezési módunkat!

- A 9324. tűzszerzési évben törvénybe iktatott Ibos-napi, azaz nálatok a Nílus ára­dásához kötött időszámítást helyesnek tartjuk. A 9538. tűzszerzési évben, tehát a Ní­lus áradás számítás Ibos-napi bevezetése utáni 266. évben helyeseltük a havaruti Nagyszala megrendezését. Gondolatrezgések alapján értesült róla Kaltes-asszony Földjének központja, hogy az “Egyen meg a rák" nevű betegség gyógycseppjei, amit az Úr város melletti leszállás alkalmával küldtünk, már elfogytak és a beavatottak sem tudják ezt a betegséget a társbolygónkon gyógyítani, ezért útba indítottak bennünket. Ezen jó gyógyszereket, amelyek nálunk kiválóan beváltak, Amu főpap utódai fogják őrizni, hogy a beavatott társadalom igénybe vehesse.

- Ezenkívül elhoztuk a Kaltes-Birodalombeli építési tudomány alkotásainak váz­latait, hogy az emberi fejlődésetek következő lépcsőfokaként olyan maradandó építé­si remekműveket alkossatok, amelyet az emberevő társadalom nem fog megérteni. A Ti időszámításotok szerint 10 000 tűzszerzési évvel ezelőtt a Joli-Tórem bolygóján még szokásos háborúskodást már megszüntettük, továbbá a halálos ítéleteket eltöröl­tük, mert ezen embertelen ítéletek mindig csak az uralkodó rétegek érdekeit szolgál­ták, hogy a kisebb tudású emberiséget a hatalmon lévők szolgaságba és örökös féle­lembe taszítsák. Az ember-ember elleni érdekek ráerőszakolása miatt keletkezett az “Egyen meg a rák" és a többi hozzá hasonló betegség. Ennek a lappangó betegség­nek a gyógyító cseppjeit most elküldték bölcseink.

Az Égitestek járása és a Ti bölcseitek számítása szerint háborúskodások még a ha­lak 2160. évi Világhónapban is lesznek, sőt annak vége felé fokozódni fognak. A Víz­öntő Világhónap kezdetén a beavatottak hatására ráeszmél földetek emberisége, hogy háborúval nem lehet megoldani semmit. Fokozatosan abba kell hagyni a fölösleges öldökléseket, és a mi Égi rendeltetésű szokásainkat fogjátok követni. A beavatottak minden Nagyszalán folytassák az emberséges életért való küzdelmet!

- Nagyon örülnek a bölcseink annak, hogy az Úr város környéki Templom-gazda­ságok termelési módjait a Nílus áradásának Ibos-napi számolgatásával Ti is átvetté­tek és a Nílus mentén 1 napi járóföldön elért bő terméssel csökkentettétek az éhség miatti emberevést. Sajnos, mióta Hárpia-Tórem társutasként a Hold-Anyát hozzátok szegődtette, Atlantic-Földjének a súrlódás következtében beállott elsüllyedését mi sem akadályozhatjuk meg. A süllyedés fokozatos bekövetkezése miatt még sok ember fog Bothon-Esthon és Káldia felé menekülni, ami a Ti jólétetekben zavarokat fog okozni. Hold-Anya hatására a Ti földeteken az ár-apály miatt fölgyorsult az élet, vi­szont Joli-Tórem Földjének a forgása lelassult. Sőt, Ataisz bölcseinek a régebben szá­mított Tűzszerzési időszámítása 380 napról fokozatosan 370 alá csökkent és jelenleg 365-366 napos időszaknak felel meg. A csillagok járása szerinti névadásokat azonban ne hagyjátok abba, mert a Hold-Anya egy Üstökös vagy más Égi-test hatására eltávoz­hat a társutas szolgálatból és Kaltes-Anyánk földjéhez újból közelebb kerülhettek. Most a közöttünk lévő távolság folyton nő és a Halak Világhónapjában már csak Kaltes­asszony lámpácskáira szerelt műszereinkkel tudjuk társbolygónk életét figyelni.

228


- Magatokra azonban soha nem fogunk hagyni benneteket, mert a 10.000 évvel magasabb műveltségünk és tudásunk nekünk is rohamléptekkel nő és apró lámpács­káink átjátszó állomásként fognak működni. A különböző fokú beavatottak, mint örökké élő hírvivőink és híradóink az Életfátok szerint újjá fognak születni és a mi gondolatainkat magukévá fogják tenni. Így az Égi származású beavatottak a haladás útjára fogják serkenteni Joli-Tórem földjének emberiségét. Az emberevés után még lesz gyűlölködés, de egy magasabb fokú beavatott a gyűlölködés helyett életre fogja hívni Kaltes-asszony Földjének szeretethitét. A Vízöntő Világhónapjában a szeretet minden nép életében diadalmaskodni fog.

- A most gyakorivá vált “Egyen meg a rák!" rossz kívánságú betegségre a szűkebb beavatott társadalomnak elhoztuk a gyógyító cseppjeit. A Ti gyógyító tudományotok is fejlődni fog a háborúskodásaitok befejezéseképpen, de a gyűlölködés és az irigység, mint rossz emberi tulajdonságok, gátolni fogják a fejlődést. Valaki majd megtalálja a módját annak, hogy ezen rettenetes betegséget Joli-Tórem Földjén megszüntessétek! Erről annak idején minden beavatott értesülni fog! Kaltes-asszony lámpácskáit is utá­nozni fogják, de azok nem lesznek gondolat-rezgések átjátszó-állomásaként felműsze­rezve. A beavatottak egyszerű eljárással meg tudják mondani, hogy melyik fénylő lámpácska kaltesi és melyik Joli-Tórem földi eredetű.

- Most pedig, mint minden Nagyszalában, elmondom, hogy a Turra hegység tér­ségében megtörtént az aranycsöpp éjszakája és ősidők óta bekövetkezik az áradás, amely megtermékenyíti földjeiteket a bőség reményében. Négy nap múlva megszüle­tik a termékeny áradat és bőséges lerakódás kezdődik, majd 30 nap múltán befejező­dik az áradat, a szent munka Eletet-adó feltétele. Ibos napjától Iboska napjáig áldjá­tok az Urat, amely megszüntette az emberevést és idővel elküldi hozzátok a Szeretet gondolatát az Órök-Béke ígéretével, hogy befejezhessétek a pusztító háborúk kegyet­lenségeit. Menjetek a kísérő lovasaitokhoz és a Felséges néphez, és Égből származó békevágyunkat hirdessétek!

Utána a beavatottak az egyszerű emberekkel beszéltek és az általuk közismert mon­dásokat feljegyezték:

- Ha az ember otthonából és kicsiny kertjéből kimozdul tíz déli napsütésnyi idő­re, nem ismer rá a kertecskéjére és egy napig csak a port törülgeti hajlékában.

- Napsütést az esős idő váltogatja és ha a gazda vagy a felesége nem javítgatja haj­lékát, hamar elkorhad. Ha egy harcost bús fogságba hurcolnak, akkor tíz aranycsöpp éjszakája elmúltával nem ismer rá a falujára.

- Ami az öregeknek megszokott és jó, azt a fészkelődő fiatalok már nem tartják ki­elégítőnek, mert jobbat, szebbet, kényelmesebbet akarnak. Ha árvíz vagy Istencsapás éri a falut, elköltöznek látótávolságra és az ófalu maradék romjaiból újat építenek. Ha valaki zöldféle kerti termelvényeket fogyaszt, sokáig él. Ha szeretteit látni akarja, éle­te végéig 3-4 lakhelyre vándorolhat.

- Ha An, Ön vagy Ten Egi-hatalmasságok valamelyike nem segíti az ifjúságot el­képzeléseikben, akkor más istenséget választanak, de ezt minden öreg és bölcs vagy pap ráhagyja az ifjúságra. A hitében nem szabad meggátolni senkit, mert az emberi gondolkozás és Istenekben való hitvilág az Égiektől ered. Így a Nílus mentén nyol­cas Istenség van az emberek gondolkodásában uralmon, ezért mind a 8 Istenségnek templomokat építenek, hogy az Égieket dicsőíthessék. Ez sokkal jobb, mintha arra törekednének, hogy egymást megöljék és kirabolják.

- Ezért a már harmadik helyen felépült Havarut kegyhelyén nyitjuk meg a havaruti Nagyszalát, hogy a beavatottak révén az emberiség tudásban megközelítse

229


társföldünk eredményeit, mivel onnan mindig a legújabb és legfejlettebb tudásokkal ', örvendeztetnek meg bennünket. Most harmadnapra ért hozzánk az “Aranycsöpp éj- j szakája" áradata. Mire a 8 x 3-as Istenségek Kegyhelyein dicsérjük az Istent, a beava- I tolt társadalomnak sok új tudással kell gyarapodnia.

- Mivel a Bika Világhónapban vagyunk, a Napistent a szent Bika két szarva között jelképezik a főként földi eredetű emberek. Nekünk, a beavatottaknak, hogy az ember­evésről eltereljük gondolataikat, rájuk kell hagynunk a Bika-istenségbe vetett hitüket.

Az íjászok 500 fős csoportja a Nimród-Ordosz birodalombeli 300 fő lovassal előké­szítette az új Anu kegyhelyet az újabb, háromnapos ünnepélyre. Útközben a Nagy­szala törvények szerint egy alapkő letételt kell megejtenünk az újabb templom és pap­szentelés miatt. Így értünk Anu 25 személyes kegyhelyére, ahol Karun átadta az Uruk városi írnok-képzősök által küldött ajándékokat.

Ezen az Anu kegyhelyi tanácskozáson főként arról volt szó, hogy miként véleked­jenek a süllyedő Atlanticról elmenekülő barna bőrű emberek elhelyezéséről. Ugyanis az idő hidegebbre való fordulásával, mivel ezen menekültek fázósak voltak, sok fával tüzeltek. Meggondolatlan erdőirtások miatt a homokos altalaj sok helyen futóhomok­ká változott. Az uruki Templom-gazdaságok jó tanácsokkal látták el az Atlanticról jövő menekülteket, hogy a dúsvizű folyók között öntözéses csatorna-gazdaságokat lé­tesítsenek. Azonban ez sok esetben nem járt sikerrel, mert a csatornás öntözéses gaz­dálkodást csak sok munkával és türelemmel lehetett megvalósítani.

Amikor száraz esztendő következett, a dolgot tovább nehezítette azon körülmény, hogy egymás terményeit ellopták és a tettest elfogása esetén megölték. Ilyenek Ménes birodalmában nem fordultak elő, mert az Égiek törvénye ezt megtiltotta. Másként történt, ha egy csoport a Ménes Birodalmi területekre jött lopni. Miután ez gyakori­vá vált, a Hírös-Kapuból íjászokat vezényeltek nemcsak a Ten és Osten Kegyhelyek határszéli területeihez, hanem a napnyugati nyolcas istenség bokros határvonalaira is. Így az íjászok száma megszaporodott, amelynek a költségeit a magtárak készleteiből fedezték. A szegényebb vidékekkel folytatott kereskedelmet ezért mérsékelték. Ekkor, a Zagrosz vidéki szokások szerint a róluk elnevezett Bazárt is ellenőrző íjászokkal lát­ták el. A beszivárgások megelőzésére a határok őrségét mindenütt megerősítették.

Ha csellengőket fogtak el, akik raboltak, szolgaságra ítélték őket és lopás helyett megtanították a Templom-gazdaságban dolgozni. Amennyiben nem vállalták a dol­got, arra az ősi törvényt mondták ki: “Aki nem dolgozik, ne is egyék!" Amint az oko­zott kárt ledolgozták, az aratás után terménnyel ellátva visszaengedték őket hazájuk­ba. Nagyobb szárazságok idején sokan jöttek el munkát keresni. Az írnokok feljegy­zései alapján amennyi munkát elvégeztek, annyi terményt vihettek el az éhező család­jukhoz. Mivel a Ménes birodalomnak a magtárai mindig tele voltak, az éhezőket, ha másra nem, az építkezéseknél alkalmazták.

Sikila tudatta Töröngöllyel és Nemerével, a férjével, hogy a Kaltes-asszony Föld­jéről jött beavatottak segítségével a legmagasabb kaltesi tudománnyal, gondolatok át­vitelével foglalkozik. Útközben közölte Karunnal, hogy ezen Földünket illető ese­ményt Anu kegyhelyén meg kell beszélni. Anu 25 személyes kegyhelyén minden be­avatott elmondta véleményét arról, hogy a három birodalomba lopási szándékkal vagy élelem kéréssel bejötteket hogyan bírálják el.

Havarut útközben megbeszélést tartott a Nimród-Uruk-beli beavatottakkal. Az a vélemény alakult ki közöttük, hogy munkájuk szerint élelmezési anyagokkal kell kár `­pótolni a bejötteket, hogy családjukat megmentsék az éhségtől.

Tardos és Aháj lovascsoportja viszont azon a véleményen volt, hogy az elfogottakat 230


Tot szolgálatába kell venni és munkavégzésük szerint kell őket élelmezni. Túl nagy mozgási lehetőséggel nem kell a lopósokat jutalmazni; mert akkor a belső gazdaságok biztosította jólétben számuk mindinkább szaporodni fog, a vadászok és harcosok éle­te pedig csak jobban veszélyeztetve lesz. Az úr-szolga viszonyban minden fegyveres élete veszélyeztetve van, s létszámuk is csökken.

Anu újonnan épített kegyhelyén az előre beütemezett ügyek megbeszélése mellett a jólét és éhség kérdését a beavatottak között szavazásra tették fel: a 21 beavatott és kaltesi küldött 11-11 arányban pártolta az úr-szolga és munkaadó-dolgozó elképze­lést. Végül a kaltesi beavatott azt hangoztatta, hogy lényegében mindkét véleményt pártolni tudja, mert minden elképzelés a gyakorlatban azon fog múlni, hogy a földi emberek milyen műveltséggel járulnak hozzá az emberi nem tovább éléséhez. Ezért azt javasolta, hogy Bothon, Esthon és Sába fejedelme is szavazzon, hogy ezen legége­tőbb kérdést eldöntsék. Mivel 25-en vannak, a két vélemény közül az egyiket el kell fogadniuk, de lehet, hogy egy harmadik lenne a legjobb.

A döntés végül úgy szólt, hogy 13-12 arányban az úr-szolga viszonyt tartották el­fogadhatónak. Tehát Anu-ban elfogadták, hogy az éhezőket mind a gazdasági, mind építkezési munkákban szolgálatba kell állítani és gondolatrezgésekkel Joli-Tórem földjének összes beavatottját ezen döntésről értesíteni kell. Nagyarányú építkezések­kel munkát kell adni a rászorultaknak, hogy az elvégzett munka arányában élelemmel és ruházattal lássák el az éhező lakosságot. Az emberevés után az éhséget is csökken­teni kell az időjárás és háborúskodás okozta veszélyekkel együtt. Mivel mind a két csoport is kifejtette véleményét a maga igaza mellett, Nagy-Tot (így nevezték a kaltesi beavatottak vezetőjét) az évezredek tapasztalatait figyelembe véve azt mondta:

- A nagy Mindenség minden mozzanata hatással van az emberiségre és az Égites­tek megnyilvánulásaira. A Bika, Kos és Halak Világhónapjának öldöklő évezredei után Joli-Tórem Földje elérkezik a Vízöntő Világhónapjába, amikor az emberevés megszün­tetése, a Szeretet tanának megértése után az emberiség rájön arra, hogy az öldöklések helyett mindenkinek dolgoznia kell. A lopások, hazug vagyonszerzések nem terem­tenek örökéletűeknek gondolt jólétet; ezt csak a békességes munka és a természet tit­kainak kifürkészése adja meg.

Havarut elismerte, hogy eddig a legnagyobb bűnösöket arra ítélték, hogy a Kadha­fiak birodalmában evezős-helyre kötözve hajtsák a bárkákat és hajókat. Szerinte is sok tömény ember fog még lekötözve meghalni bűnösen vagy ártatlanul, mivel a még sokkal bűnösebbek fognak ítélkezni a hasznos munkát végző emberek fölött.

Érdekes, hogy a másodszor háromnapos tanácskozás alatt senki sem rótta le az ese­ményeket, csupán Töröngöly beavatott rovósámán. Arról szigorú törvény rendelke­zett, hogy a beavatottak közül soha senki egy emlékbotra való sort sem ír le, csupán a kijelölt évszázados rovó, aki a Nagyszalát megörökíti.

Az Anu kegyhelyén tartott megbeszélések alatt már minden talpalatnyi termőföl­det elárasztott a megtermékenyítő áradat. A kegyhelynek szépen kiépített oszlopos csarnoka volt a Szentéllyel és nagy oszlopos állásai szérűkkel, úgy hogy a 800 ló és a 30 dísz-szekér nyugodtan elfért a kegyhely térségében. Mutatványos emelvényeken jövendőmondók, csillagjósok, bűvészek és ifjú táncosok szórakoztatták a vendégek és a kíváncsiskodók sokaságát. Az étkeztetések a vendégházakban történtek, míg szállá­sokról a Templom-gazda gondoskodott. Amíg a házigazdák és urukiak az Indusvöl­gyiekkel Anu-ban maradtak, addig a 24 Hun Törzsszövetségiek Őrsur egypergős tá­volságra lévő várába lovagoltak szállásra. Havarut beavatott fejedelmi személy gon­doskodott arról, hogy Sikilát és Kissit hordszéken vagy fejedelemasszonyi utazókas­

231


ban szállítsák. Mindenki kíváncsi volt, ki lesz a következő Nagyszaláig a legerősebb fokozatú újszülött beavatott.

A legszebb asszonykorban lévő Sikila volt a legerősebb olyan beavatott, akinek gondolatrezgései bejárták a Földet. Így a gondolat felvevő beavatottak pontosan érte­sültek a Nagyszala minden egyes mozzanatáról. Így történhetett, hogy akik nem je­lenhettek meg, pontosan értesültek az Égiektől kapott észrevételekről, tanácsokról. A társföldünkön élő különleges képességű beavatottak gondolatrezgésekkel örökös kap­csolatban állottak Joli-Tórem földjének beavatottjaival.

Hajnal hasadtával, mire Őrsur várának kakasai megszólaltak, új csoport érkezett Kadhafi hajósparancsnok vezetésével, akik tengeri népek kalózainak fogságából sza­badultak ki. Mivel a havaruti-Nagyszala beavatottjai közül Sikila volt Joli-Tórem Földjének legerősebb beavatottja, reggeli fürdés után nála jelentkeztek. Anu kegy­helyről harci szekeret küldött értük Havarut, hogy az Atlanticon túlról és az Arany­partról érkező beavatottak méltó fogadtatásban részesüljenek.

Útközben az újabb vendégeket Sikila tájékoztatta az építkezési módok fejlesztésé­ről. A Havarut kegyhelyén történt döntéseket a két Atlanticon túli és Aranyparti be­avatott magára kötelezőnek ismerte el.

Anu kegyhelyén ünnepélyesen fogadták a három előre jelzett távoli beavatottat, örülve annak, hogy Kadhafi hajósai az érkezőket a kalózok fogságából kiszabadítot­ták. Mindhárman értésére adták társaiknak, hogy a megbeszéléseket maguk is érzé­kelni tudták, de Sikila már hajnalban tájékoztatta őket, s az eddigi döntésekkel egyet­értenek.

Ekkor a Bothon, Esthon és Sába fejedelme átadta helyét az új beavatottaknak, míg maguk lovas csoportjaik élén biztosították az Ibos-Iboska napok közötti megbeszélé­sek zavartalanságát. Tenisur, a Kaltes-asszony birodalombeli megbízott, Égből jött vendég előadta, hogy 10 000 évvel előbb az ő Földjükön is akadtak még a hatalmas­kodók között nézeteltérések, de a beavatottak irányítása mellett minden vitás kérdést tárgyalásokkal rendeztek. Egyik rendbiztosítási intézkedésük az volt, hogy minden érdekcsoport harcosaiból közös hadsereget alkottak. Az érdekellentéti vidékekre ezen csapatokat küldték, amelynek eltartásáról a vitázóknak kellett gondoskodniuk. Így mindkét félnek érdeke volt, hogy sérelmüket nyomban elintézzék, mivel a közös had­seregnek mind az élelmezését, mind a kulturális igényét ki kellett elégíteni. Már pe­dig az ifjú harcosok jó étvággyal bírtak és vetélkedő, majd szórakozó kedvük is sok kiadással járt.

Mindannyian tudjuk, hogy most a beavatottak szellemi központja Karun beavatott vezetésével Nippur kegyhelyén van, de előreláthatólag a ma még kicsiny Karnakba fog ezen központ menekülni. A tengeri népek emberevő hada a beavatottak központ­ját áthelyezésre készteti majd Ordoszba, mivel a nagy lovas birodalmak jobban tud­ják biztosítani a nyugodt működésüket. Az ataiszi népek az Égiektől kapott szellemi életet támogassák, mert az megszüntette az emberevést, Templom-gazdaságaik pedig megtanították a Föld lakóit az emberibb életre.

A Hetevaret és Anu kegyhelyek után újabb 3 napon át Őrsúr birodalmának 25 sze­mélyes beavatott kegyhelyén folytatták Tenisur vezetésével a Nagyszalát.

Előtte Sikilának megerőltető szellemi munkát kellett végeznie, hogy gondolatrez­gések segítségével Karunnal megértessék Kaltes-asszony földjének legújabb találmá­nyait. Töröngölynek Nippur és Ordosz rovásrendszerével agyaglapra kellett karcolni a napirendi pontokat, hogy azt a Nippurból küldött írnok-sereg Bothon-Esthon és Sába beavatottjai részére a Nílus-menti képrovásokra átültesse. Így a Nagyszala ügy­232


rendje zavartalan volt, mert a Töröngöly vezetése alá tartozó írnok-sereg minden órangos-pergő eseményeit az étkezési szünetek alatt agyaglapokra véste. A kis Aháj­nak és Kissi aranyasszonynak minden hajnalban aranylapokra kellett leróni a Nagy­szala döntéseit.

Őrsurban a Nagyszala hatodik napján a legutolsó kaltesi látogatáskori kertgazda­sági tudást egészítették ki. A 8 470. tűzszerzési évtől a 9 538. tűzszerzési évig össze­hasonlították, hogy társföldünk mennyit fejlődött a termelvényekben a mi Földünk­höz képest. Az ajándékba hozott búzakalászok sokkal nagyobb súlyúak voltak, mint a Nippur birodalmában termő kalászok, ugyanúgy az árpakalászok súlya is nagyobb volt, így ezeknek a termelésére kellett a Nílus mentén is átállni. A termények mag­vait az ataiszi beavatottak között szétosztották, hogy a magvakat szaporítsák.

A Nagyszala hetedik napján a társbolygónkon történő állattenyésztés fejlettségét mutatták be, de most nem küldtek a pulihoz hasonló nyájőrző állatkákat, vagy az agabók által delfinnek nevezett értelmes halféleségeket, csupán a házfiasítási feltételek fejlődését ismertette Tenisur Sikila által. Erről a Töröngöly vezette írnoksereg uruki, bothoni és ordoszi írásjelekkel agyagtáblákat készített.

A Nagyszala nyolcadik napján az ásványokból történő fémtárgyak előállításáról volt szó. Megbeszélték az építkezéseknél előforduló erőátvivő gépeket, a kövek tartó­sabb összeillesztését. Azt is megbeszélték, hogy Joli-Tórem földjének még nem keve­redett lakóit hogyan vonják be az építkezés és fémmegmunkálás titkaiba. Ezen tár­gyalások 5 pergőig tartottak. Utána a Sikila és Töröngöly által vett gondolatrezgések lerovása történt a három folyóvölgynek a nyelvére a sajátos rovásaik alapján. Azt is el­határozták, hogy a központi irányítási nyelv továbbra is az uruki beavatottak nyelve marad. Ezért Nippurban, Pintorban, Urban és Urukban írnok-képzést tartanak fenn. Ezenkívül Agadi, Ninive, Ordosz és Eturia rovás-mesterségét is továbbfejlesztik.

Nyolcadik nap naplementekor Sikila beteg lett, de a Tenisur által hozott csoda­gyógyszerektől hamar meggyógyult.

Mivel Ninivétől Szidonig közel száz főnyi 24 Hun Törzsszövetségi kísérő lovas je­lentkezett, Aradnál közös megbeszélés alapján Aháj tárkányfejedelem az utazási kísé­retben elfáradt garaúzokat és ahájokat az erős honvágyuk miatt hazaengedte Eturiá­ba. Az elaggott Etur, mikor meghallotta Sikila fontos szerepét a Nagyszalában, még egyszer látni akarta kedvenc leányát és Kadhafi hajósainak révén Őrsurba érkezett.

Az áradásos folyópartról Sikila szállására lovagoltak. Eturt díszes hordszéken vitték a sábaiak a felszentelt Gizeh kegyhelyre, mivel egy magas fokozatú beavatott csakis újonnan épített kegytemplomban szállhatott meg. Ugyanis a minden 24 év körül át­építendő kegyhelyeket egymástól látótávolságra építették. Így Őrsurtól elindulva az embercsapáson Alsóőrs, Ur, Felsőőrs, Előőrs, Giz, Gizel, Gizeh, Gizella és Gazella kegyhelyek szomszédságában a legújabb Gizeh-kegyhelyre mentek, ahol Sikila Tö­röngöly és Aháj rovó-deákok társaságában összeállította a Szakharai-Nagyszila napnak a szokásos 5 pergős napirendi folyamatát. Etur, aki Karun beavatott fejedelem társa­ságában hordszéken érkezett, nagyon boldog volt, hogy hamar felgyógyult leányát fontos döntések közepette találta és örömmel adta át Sikilának szülőföldje ajándékait.

A lovaskísérettel indult csoport estére érkezett meg Szakar és Zakar kegyhelyen át Szakkara új kegyhelyére, ahol a beavatottak tábora díszes vendégsereggel várta Sikila aranyasszonyt. Ezen a vidéken az volt szokásban, hogy a meghalt nemzetségfőt halá­la alkalmával ataiszi szokás szerint elhamvasztották, majd mindegyik szertartáson résztvevő egy-egy elbírható követ tett az összeomlasztott lakhelye romjaira, amit az utódai minden tűzszerzési évben felkerestek. Ezen porladásnak kitett őshalmot két­

233


szer 24-25 év múltán, mindig a legnagyobb unokájának volt joga elbontani, hogy a kétszeres kőmennyiségből egy igényüknek megfelelő kegyhelyet építsen. Így kelet­keztek száz év alatt Orsur és Szakar beavatottak utódainak a kegyhelyei. A kétszeres kőmennyiségből csupán az el nem porladt, megfelelő nagyságú köveket hordták el. A porrá lett törmelékből kis dombot emeltek, és állat jelképpel tudatták, hogy a meg­halt milyen zászlócskával indul el a vadászatokra. A szentként tisztelt ősállat kiváló­ságait az utódok a hiedelmek szerint örökölték.

Mire teljes ragyogásában felkelt a Nap, Sikiláék lovaskísérete Szakarába ért az újonnan épített Kegyhelyre, ahol Tenisur megtartotta a következő évezredekről szó­ló előadását, amelyet Aháj az alábbiak szerint tömörítve lerótt:

- Miként a kaltesi népeknél az Úr tiszteletére emelt hajlék az elmúlt nemzedék Élet-dombja fólé emeltetik, ugyanúgy a termőföldre hordott emberöltős romhalmok­ra új népek özönlenek. Az embertelen hatalmaskodókat túléli a népek ítélete. Ahogy Kaltes-asszony Földjén is győzött a népek békevágya és az irgalmasság, az erős hitű népek békevágya győzni fog és a rozsdának indult fegyverekből kiváló földművelő szerszámokat készítenek. Dolgos nép más népekre fegyvert nem emel és hadakozási játékokkal nem tölti az idejét, inkább hatalmas új hajlékokat emelnek a felnövekvő ifjúságnak. Minden nép az Égi eredetű Haladásnak állít emléket és saját jólétéért munkálkodik mindörökké!

- Hazug ígéreteket soha el ne higgyetek, mert aki sokat ígér, az mindig keveset ád. Gyönyörű jövő ígéretével közelítik meg elméteket, de folyton csak a maguk jólétével törődnek. Ezért távolról jött embereknek soha ne higgyetek, mert könnyű annak ígérgetni, akik a Ti munkával szerzett gyümölcsötöket akarja szétosztani. Az agyatok Életfájával megtanult gondolkozásotok Égiektől származó józansága a Ti javatokat akarja! Az Életfátok minden ágát és gyümölcsét az emberiség javára fordítsátok!

- A nagyszájú hatalmasok elgondolásaik érdekében a népeket egymás ellen uszítot­ták. Amikor valaki részegítő italát a földre öntötte és részegen ordítva az ellenfélnek mondott másik ország szegényeire rontott, akiket ugyanúgy leitattak - kissé elgon­dolkozott és visszafordult -, de ott is akadtak józanok, akik megálljt kiáltottak és megfordulva a hajcsárokra rontottak. Sokan meghaltak, de az eddig félrevezetett többség győzött. Mivel az Égitestek állása hatott az emberek idegrendszerére, többé nem háborúskodtak és mindenki igyekezett munkával megteremteni a jólétet.

- Sajnos, Joli-Tórem Földjének az Égitestekhez való viszonya a Bika, a Kos és a Halak csillagzatának hatására még olyan, hogy az öldöklés mind nagyobb méreteket fog ölteni. Az Égiek hatására eljön majd egy olyan korszak a Vízöntő Világhónapjá­ban, hogy az emberek mihozzánk hasonlóan békességben fognak élni.

- Ataisznak a jégkorszakok miatt el kellett pusztulnia, de Aran és társai elhozták onnan az olajvesszőket és a szőlőhajtásokat. Most ezen vesszők és más termelvények további nemesítésére hoztak Kaltesi eredetű nemes ágakat, hogy azzal az élelem-bő­séget fokozni tudjátok!

Töröngöly ezen beszéd tartalmát a várakozó Ahájnak kegyhelyük nyílásán kiadta és az írnok-sereg azt minden nép nyelvére rovásba vette, hogy a Templom-gazdaságok pateszijeit és a lugalok csoportját erről és a többi tárgyalásokról értesítse.

A lovasok, mint minden kegyhelynél, reggelenként százas csoportokban elindul­tak, és az utat biztosították. Ménesnek az egyik unokája bevezette a Vanisten napi lo­vassági versenyt, melyet mindig a Ménes városa melletti Pusztaszeren tartottak meg. Itt Abod fejedelmi ifjú lovassági gyakorlóteret építtetett és mellette ezen alkalomra előkészíttette az árnyas ligetek kegyhelyei közötti versenypályát, amelyet füvesítéssel 234


láttak el. A pusztaszeri viaskodás miatt Abod városát három év alatt építették fel. Szakara 25 személyes kegyhelyén új vendégek jelentkeztek, mivel megérkezett Kad­hafi kíséretében a 24. beavatott fejedelmi személy Atlantic menekültjei közül. Ezen hajós csoport beavatottja élénk kereskedelmet folytatott a süllyedő Atlantic térségében.

Tenisur, a kaltesi beavatott arról beszélt, hogy a régebbi csoportokban, amelyeket Kaltes-asszony Földjéről a beavatottak társadalma küldött, kivételes képességű embe­rek voltak, akik minden követelménynek megfeleltek. Ugyanis a kaltesi birodalom­ban csak az olyan egyének vállalhattak hosszabb Égi-járműves utazásokat, akik min­den tekintetben kiállották a megterhelő repüléseket. Kaltes-asszony birodalmában sem volt mindenki teljesen egészséges ember, mivel 100 közül 1-2-nek nem született gyermeke, tehát ilyeneket nem küldhettek oly hosszú útra, hogy a Joli-Tórem Föld­jére bizonyosan megérkezzenek. Az orvosok minden jelentkezőt megvizsgáltak és a küldötteket vércsoportonként fele-fele arányban állították össze. Az Egi-járműveken visszaérkezők jelentései alapján megvizsgálták Joli-Tórem földjének sok lakóját. A lá­togatások után megállapították, hogy Joli-Tórem és Kaltes-asszony Földjének ember társadalma 2-2 vércsoportból áll. Így a Kaltes-asszony Földjéről érkezők vérfrissítők lesznek, s ezért az elszaporodó emberiség fejlődése várható. Azért vizsgálták meg oly gondosan a tökéletesen egészséges küldötteket, hogy az értelmesebb emberiség Joli-Tó­rem Földjén is kifejlődjön. Eleinte kisebb, játékos állatkákat is hozott az ifjúság magá­val: Pulikat, delfineket és más kedvenceket, és azok a templom-gazdaságok környékén elszaporodtak. A későbbiekben magvakat és gyümölcsfák szaporító vesszőit hozták, mint ahogy jelenleg is nemesített magvakat osztottak szét a beavatottak között, hogy azokat Joli-Tórem Földjén elterjesszék. Megjegyezte, hogy eddig a kaltesi embereket azért küldték, hogy az emberi nem fejlődését a legszívósabb fiatalsággal gyorsítsák meg.

Az Étkezési szünet előtt elmondta a beavatottaknak, hogy ugyanúgy, mint eddig, a 25 személyes beavatott tábort Égi járművökön fogják a Ménes város melletti Abod­ba szállítani. A mindenkori harmadik napi Nagyszala rovót is magukkal viszik.

Mivel Bothon, Esthon és Sába fejedelmei a várt beavatottak megérkezése után nem vettek részt a kegyhelyi tanácskozásokon, ezért lovasaik élén Ménes városa elé lova­goltak, ahol Abod városában előkészítették a pusztaszeri lovasversenyt, amely min­den idők legszervezettebb ünnepélyének ígérkezett.

A 24 beavatott Szakharc kegyhelyének oszlopcsarnokában várta a harsonás jelzést. Közben a rovók által lejegyzetteket végigtárgyalták. Elcsodálkoztak Kaltes-asszony Földjének magasabb fejlettségén és ennek kapcsán a további fejlődés lehetőségéről tanácskoztak. Sikila vezetésével bőséges étkezéssel kedveskedtek a Ménes birodalom­beli papnők és az arbag rokonsági kegyhegy Tűzőrző leányai, míg a hűsítő italokat az apród-papnők szolgálták fel.

A főpapi vendégszállásról jelezték Tenisur megérkezését az Égi küldöttek társasá­gában. Mivel ezen csoport 4 férfiből és 3 papnőből állott, mindegyik magával hozta deszantját és pergőjét, amellyel az egyes szakcsoportok megbeszélési idejét szabályoz­ták. Mivel Sikilát minden nap kioktatta Tenisur a másik napi megbeszélés tervezeté­ről, a Ménes Birodalombeli papnőkkel és rimalányokkal a tanácskozás rendje lehető­ségeit latolgatták.

Tenisur mindjárt elsőként küldetésének a legkényesebb feladatát adta elő. Társföl­dünk, előttünk 10 000 tűzszerzési évvel sajnos ott tart, hogy a korcs és nyomorék szü­letések nagy száma és közlekedési balesetek következményei miatt az új nemzedék születését szabályozniuk kellett. A három Égi-Birodalombeli papnő gondosan kezelt szaporító anyaggal a már meglévő állatállományt akarja Egi módszerekkel nemesíte­

235

J

 
NemzetHír-Ébredj...

NemzetHír-Ébredj, MagyarA NemzetHír több mint hír! Böngészd oldalunkat, olvasd híreinket! Látogass meg minket, mindennap, ha tudsz. és ha tetszik az oldalunk, akkor terjesztd is, ahol csak tudod! Segítségedet köszönjük!

 Az oldal tartalma nem kommunista, nem fasiszta, nem neonáci. Csupán nemzeti, hazafias érzelmű és  magyar!

 

 
Szavazó

 

Újratöltve: (Katt a linkre) Ön szerint ki/kik állnak a roma-gyilkosságsorozat mögött?

 
Mondj véleményt
Ki nyeri az EURO 2012-t?

Görögország
Orbán Viktor
Manuel Barroso
Angela Merkel
Manhattan
Soros György 11-esei döntik el
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Társalgó
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Számláló
Indulás: 2006-12-02
 

látogató olvassa a lapot.

 
Admin
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

 
Egyéb hasznos linkek.
 
SMS hírdetések
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.